Inlägg från: snöstjärna |Visa alla inlägg
  • snöstjärna

Pladderbebisarna Del 7

Hanna:
    Ja tänk hur olika det är =) Jordan läser ju aldrig böcker .. iofs lite mer nu, han kan ta nalle puh böcker å sen hämtar han sin stora Nalle Puh nalle å Studs-tigger å pekar i boken å sen på mjukdjuren hehe. Men man får inte läsa för honom .. nej nej.

Bollar är da shit här med ;) Bollar å innebandyklubbor å basketkorgen.

Men Lego är det bästa just nu, bygger stora höga staplar =) Svårt å veta vad de gillar innan de är där lixom ... En sån sparkcykel hade ju dagmammans barnbarn fått hemma hos henne, å den älskade han .. så en sån kanske det får bli.

Usch va jobbigt att han ramlade, det är verkligen så hemskt! Hjärtat hoppar ur kroppen på en. Nu var det ett tag sen Jordan gjorde sig riktigt illa .. tack å lov. Men han klättrar verkligen på allt nu ... faran är där hela tiden. Vad duktig han är på å prata Måns! Jordan säger bara få ord ännu .... tycker det borde komma snart. Igår sa han dock en mening som till å med nån annan än mamma hörde ;) "Pappa är Gävle" sa han ;) Sötunge. Men alla meningar innehåller Pappa ... pappas kille...

Thezz:
    Hallå! Wow va e du för superkvinna!  =)
    Eftermiddagarna är "jobbigast" här med, trött å gnällig .. men då vi väl ska somna har han hamnat i nån period att det tar en jäkla tid ändå. Å han envisas med att han måste hålla handen ... å får han väl det så somnar han relativt snabbt.

♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogspot.com ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • snöstjärna

Kickan:
    Du som skriver uppsats om det, vet du hur man gör när de inte vill då? Varför påtvinga något som inte finns vilja till? Nej, jag tänker då inte hetsa, intresset kommer när det kommer. Tror inte det är därför Jordan inte pratar ännu ...

• snöstjärna

Skriver ett grattis till Tess här!

Gud så fina ni var på er dag! Vilken lycka! Hääärligt! Grattis ännu en gång ;)

• snöstjärna

lurkan:
    Självklart främjar det språkutvecklingen, just nu så håller nog Jordan på att hamstra ord. Ibland kommer det lite nya, men ja, väldigt få. Han har sitt egna språk, jordanska, å på det finns de inga böcker ;)  Ne skämt å sido. Vi läser så gott det går, när han vill höra ... men han har inget större intresse för det, vi sitter hellre å pratar å diskuterar ... han förstår mig, men jag inte honom riktigt än =)

• snöstjärna

Kickan:
    Böcker har han, tillgängliga å framme. Bilderböcker å böcker med mycket text. Allt där i mellan. Det var ju jag som köpte på mig ett helt band med böcker när den där snygga säljaren ringde på ;)  Men ne, det intresserar inte alls, inte just nu.

Det kommer säkert även det =)

Magda:
    Klipp ;) det växer ut så fort igen ändå! ;)

• snöstjärna

Magda:
    Ja det är skönt! Jag tycker det är skönt å bli klippt å få en frisyr .. men efter ett par dagar ångrar jag att jag inte kan sätta upp det i hästsvans. Burkar inte vilja ha det kortare än att det går å sätta upp mao ;)

• snöstjärna

Kickan:
    Ja det är väl tur att dagmammorna läser för alla barnen då... =)
    Här hemma blir det inte många böcker lästa längre .... kan ju inte läsa längre jag, alltså längre texter. Men jag ska försöka börja öva igen .... då är Jordans böcker bra ;) Hoppas bara han får intresset för det snart ..

• snöstjärna

Här är det knas med nattningen sen en tid tillbaka. Vi började med att vi skulle försöka bara lägga honom å gå ut, eftersom vi hade suttit på en stol i rummet tidigare. Å när vi började med att ändra på rutinerna så blev det skit. Har varit så ett par månader nu ...

Han är trött då vi går å sover, han äter vällingen i sängen. Somnar nästan. Men sen bryter det lös. Han får ett spel å ska bara stå, kastar nappen å grejer ur sängen.  Det kan ta 1½ timme innan han väl somnar. Sista tiden har vi fått lägga oss nedanför sängen för att han ska lägga sig å sträcka in handen, då håller han handen å somnar.

Vet inte om det är nån sån osäkerperiod eller nått. Men hur vi än gör, vilken tid vi börjar ... det tar bara tid. Jag hinner somna innan honom ;)

• snöstjärna
    lurkan:
    Det tar 1-1,5 timme även om vi är där. Det spelar ingen roll när vi lägger honom, utan han verkar vilja ha den tiden på kvällen. När vi lägger honom på dagen för tupplur så somnar han på 15mins typ.

missförstånd:
    Vi ska göra ordning Jordans nästa säng nu, så han kanske kommer att byta nu i sommar.

TIPS tjejer!!

Jag söker en väggklocka, helst limegrön eller nått annat snyggt. Ska hänga i Jordans rum, mest för oss att se vad klockan är, men även för honom i framtiden att lära sig tiden. Så helst ska det ju vara siffor på den. Tips mottages!
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7