Inlägg från: snöstjärna |Visa alla inlägg
  • snöstjärna

Pladderbebisarna Del 7

http://www.familjeliv.se/hem/snostjarna/gallery/phplisoo7.jpg

Glad påsk från oss med, Jordan ser lite sur ut. Men jag hade svårt å fånga virvelvinden bara ;)) Sötunge!
    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogspot.com ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • snöstjärna

Thezz:

Näe jag valde en Canon jag =) En 1000D köpte jag för att de var så himla bra pris på den =) Nöjd verkligen!

• snöstjärna

Thezz:
    Jag kör med standard objektivet ännu 18-55mm. Sen har jag köpt till några macrolinser, blir som föstoringsglas typ å de kan jag använda på objektivet. Inte haft råd att köpa till några fler objektiv ännu. Å jag tycker standarden räcker väldigt långt faktiskt.

Ne, nikon har jag inte så stor koll på tyvärr.

• snöstjärna

Thezz:
    De linser jag köpt tillåter mig att ta lite närmare bilder, alltså macrobilder. Det blir som en förlängning på zoomen på objektivet ... Men det ska köpas ett fast 50mm så småningom, perfekt för porträttfoton.

• snöstjärna

Jordan är hos dagmamma/lokal varje dag 8-16:30 å det går hur bra som helst. Han får leka å trivs toppen!  Nån dag kan jag hämta honom tidigare ... (fast jag egentligen inte "får") .... Men det är skönt å veta att han trivs å har det bra där han är =)

• snöstjärna

Gud så härligt det är att läsa Magda!

Varje gång Jordan krånglat nån natt ... som just nu (feber å tänder å snorig å hostig) .... då tänker jag på hur jobbigt ni måste ha haft det, å att det är en fis i rymden och att jag måste klara detta när du klarat hela eran tid. Det hjälper ibland ... förstår inte hur du orkat! Du är en superkvinna! Å gud så ni ska må bra hela familjen nu! Sömn behövs!

Jordan har fått tand 7,8 & 9 nu. Dessutom feber sedan i fredags .. kan vara tänderna... kan vara vaccinationen förra torsdagen ... kan vara förkylning då han börjat hosta igen å snorar som bara den.... bläh. Hoppas han kommer hålla sig feberfri idag så han kan gå till dagmamman i morgon ...

Han har dessutom börjat prata med ... det är jacka, macka, traktor, gurka, cykel .. ja allt försöker han säga nu ... så söt. Det har lixom släppt på igen ... hoppas det fortsätter. För det mesta är det dock ryska ;)

• snöstjärna
    MagdaA skrev 2009-04-13 10:23:18 följande:
    Nån här vars barn haft storkbett vid födseln? syns de fortfarande? Alex har kvar sina både i nacken och pannan/ögonbrynet. No: säger osm Hanna, kommunikation. Ta upp det med honom och låt honom förstå. säger hur du tycker och känner och hur du skulle vilja att det var. Annars kommer ni aldrig orka när nästa kommer.
    Jordan hade i nacken å på näsryggen, men de är borta.
  • snöstjärna

Magda:
    Vi har samma problem här, ända till förra veckan har vanliga overallen med galonisar funkat kanon! Men nu e de så varmt om dagarna här.
    Idag fick han ha på sig sin fleecefodrade regnoverall. Men jag tror det kommer bli rätt varmt i den med .. men de e ju rätt så blött ännu.

Har ju ofodrat regnställ med, men tycker det är svårt att veta vad man ska ha under så de inte blir kalla under lixom. Denne herre han badar ju gärna i alla pölar =P

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7