• Ewa74

yrsel, nån mer?

Hej!

Senaste tiden har jag känt av yrsel till och från, inte kul alls! Inte så att jag inte klarar av att åka till jobbet etc, men det är jobbigt och gör mig väldigt trött.

Jag tog cellprov i morse och passade på att kolla blodtrycket, och hade 108/75 och barnmorskan ´sa att det kan bero på det.

Sen har jag mycket omkring mig just nu, har haft vår första vinter där vi båda jobbat, hämtat och lämnat två barn på dagis, mitt jobb är helt nytt sen 6 mån också så det är mycket att lära sig. Jag försöker att lära mig varva ner och så för jag stressar upp mig lätt, och jag känner mig lite spänd i nacekn också. Så visst inser jag att min yrsel säkert beror på detta, men eftersom jag har en hypokondrisk ådra så känner jag mig ändå orolig över detta.

Nån mer här med erfarenhet?

• Svar på tråden yrsel, nån mer?
  • Ewa74

snälla ingen med erfarenhet?

• garib

det kan vara stress men du kan ha järnbrist också. ta ett blodprov eller prova med järntableter., det kan också bero på ångest.

• Ewa74

tack för svaret. det är dock inte järnbrist, kollade det hos barnmorskan också.

jag skulle gärna vilja veta om det finns nån här med erfarenhet av detta?

barnmorskan (obs, är inte gravid), trodde det berodde på stress etc och att jag har ett ganska lågt blodtryck, men jag skulle ändå vilja höra lite från nån mer erfarenhet.

Kram ewa

• garib

kristallsjuka men då har man yrsel varje morgon ocg´h allt snurrar

• romani beauty

har också yrsel..mitt blodtryck ligger på 108/72...har haft det senaste feckan, som även varit väldigt stressig..trött är jag också

• romani beauty

eehh..veckan såklart..

• tvilling 76

Här har du en med yrselkunskap. Har haft all sorts yrsel man kan ha tror jag.Blodtrycket låter inte så hemskt lågt tycker jag men men... Det beror på hur och när yrseln kommer. Gungar det? Snurrar allt runt omkring dig? När uppkommer det el. är det konstant ihållande?

• Tiinyy

Hej! Här är en till med yrsel! Jag blev mamma för tre månader sedan och sedan dess har jag typ varje dag känt yrsel. Jag var på efeterkontroll hos barnmorskan och då låg mitt blodtryck på 90/50, alltså väldigt lågt! Har ingen aning vad det beror på! Någon som vet?

• Ewa74

Hej,
    Tack för svar!
    Yrsel verkar komma när jag är so tröttast, och yrseln i sig gör ju att man blir lite orolig, vilket sen i´sin tur gör att man får mer yrsel, så jag tror nog att det ät lite psykiskt för min del. Och jag har som sagt mycket omkring mig nu också, så jag tror nog ändå det berir på det. Och det blir alltid värre veckan innan mens, men jag har alltid varit lite deppad och känt mig konstig veckan innan mens, men även pms blir ju värre när man redan är trött......!
    Yrseln är inte konstant ihållande, utan det är till och från. Och sen tror jag ändå det kan bero lite på blodtrycket, för det flimrar lite, och det gör det även när jag får lite blodtrycksfall, det får jag med jämna mellanrum när jag reser mig upp snabbt, kanske varannan vecka.

Kram ewa

• Ewa74

tillägg, det gungar inte heller när jag har yrsel, den hindrar mig liksom inte från att jobba, ta hand om barnen etc.

Tvilling 76; vad beror din yrsel på och hur uppstid den?

Svar på tråden yrsel, nån mer?