• Pingu32

Några "gamla" mammor i stockholm som vill ha "nya" vänner?

Är relativt gammal 3-barnsmamma, skulle gärna hitta en vän till mig själv! De här på FL som vill ha vänner är oftast lite yngre och inget fel med det tvärtom men jag tror kanske inte vi skulle ha så festligt. Jag är rätt pensionärsaktig av mig. Har mycket hellre en lugn hemmakväll med lite vin än gå på fest. Läser mycket och jag gillar natur och blommor. Har inte börjat knyppla ännu men det kommer

• Svar på tråden Några "gamla" mammor i stockholm som vill ha "nya" vänner?
  • Pingu32

ha ha gissar att det inte är så många som gillar pensionärsaktiga 34-åringar här..

• Mamma S

Jo men här har du en till lite smått pensionärsaktig nybliven 35-åring!

Jag är färdig med kroglivet, gillar hemmakvällar och tar gärna ett glas vin i trevligt sällskap. Älskar att läsa böcker, vara ute i naturen, fika, laga god mat mm. Knypplar inte heller, men... *viskar* tycker det är jättekul att brodera...!

För övrigt har jag två stycken barn, 13 år 5 år. Bor utanför Stockholm. Tycker också det skulle vara roligt att hitta nya vänner.

• Pingu32
    Svar på #3
    jamen det låter ju alldeles utmärkt! Jag vet inte hur det är med dig men jag har varit "gammal" och pensionärsaktig i nästan hela mitt vuxna liv. Kroglivet blev jag klar med vid 20-års åldern ungefär. Jag uppskattar att höra vad människor har att säga och då blir det lite svårt när det disco-dunkas och spelas hög musik.. NU har jag dessutom tre barn så det blir av naturliga orsaker väldigt lite uteliv men det är jag bara glad för! Uteliv för mig är skogspromenader, skidåkning och fjällvandringar.. Mina barn är 5 (flicka) 3 (flicka) och 1 (pojke) så de är ju ganska små. Är din 5-åring flicka el pojke? Jag har inte börjat att brodera ännu men det låter härligt med korsstygnstavlor tycker jag!
  • Mamma S
    Svar på #4
    Jag blev också "klar" med kroglivet i 20-årsåldern, fick mitt första barn när jag var 21 så då var krogen inte lika intressant längre. Jag är också sådär att jag vill höra vad folk säger, tycker det är intressant att prata med människor som jag hittar en bra personkemi med och några djupare samtal blir det ju inte direkt på krogen...

Skidåkning och fjällvandringar blir det inte något av här, men jag tycker om att gå långa promenader, vara ute i skogen och plocka svamp och så. Mina barn är tjejer båda två, vad kul att du också har en 5-årig tjej! Var någonstans i Stockholm bor ni?
  • asparinC

Ansluter mig, vet inte om jag får räkna mig till de äldre men har kroglivet ganska bakom mig (har jobbat i svängen fram tills vi fick barn och betackar mig nu.) och fyller jämt i år.

Är nu hemmamamma med Zeke 19mån och skulle tycka det var roligt med lite sällskap så väl i lekparken som över middagar och på Skansen med vildarna.

Bor strax söder om stan med man och barn.

• Bobby77

Haha när jag läste rubriken och såg "gammal" trodde jag att det menades runt 50 eller nåt. Jag fyller 32 om en månad så jag får väl räkna mig som gammal=(
    Krogen händer väl två ggr om året numera och inget jag saknar heller.

Min dotter är 13 månader gammal och vi bor i en söderförort till Sthlm. Kommer börja jobba i april, men bara 70%(12h-pass) så det finns fortfarande mycket tid att göra aktiviteter.
    Jag är ensamstående och har varit det hela tiden, men sen nio månader finns det en ny kille i mitt liv.

• Pingu32

allt är ju relativt, jag anser nog att ålder är något som varierar beroende på var och med vem man befinner sig. Är jag hemma hos mor och far behandlar de mig fortfarande som 15-årig trotsig tonåring men på dagisföräldramötet känner jag mig som något från jura-tiden..
    Vi bor i enskede. Ska vara föräldraledig fram till i juni då min kära make tar över staffettpinnen.

• zmuliz

Är oxå en "gammal" mamma, fyllde 33 i dec och har en son som nyss fyllt 2.
    Vi borr norr om stan.
    Vore jättekul o lära känna fler i samma ålder.
    Hmm kommer inte ens ihåg när jag var på krogen senast, så länge sen var det haha
    Kommer att vara hemma tills i aug, då sonen börjar på dagis.

• AnnelieTyresö

Hej hej!

Nu är jag ingen mamma, även om min bror på 18 år anser att jag är hans mamma ;)

Jag tillhör det äldre gardet på sajten å är 32 år, årgång 77 :)

Bor i Tyresö, verkade vara fler på samma sida stan?

Svar på tråden Några "gamla" mammor i stockholm som vill ha "nya" vänner?