Inlägg från: Pingu32 |Visa alla inlägg
  • Pingu32

Några "gamla" mammor i stockholm som vill ha "nya" vänner?

Är relativt gammal 3-barnsmamma, skulle gärna hitta en vän till mig själv! De här på FL som vill ha vänner är oftast lite yngre och inget fel med det tvärtom men jag tror kanske inte vi skulle ha så festligt. Jag är rätt pensionärsaktig av mig. Har mycket hellre en lugn hemmakväll med lite vin än gå på fest. Läser mycket och jag gillar natur och blommor. Har inte börjat knyppla ännu men det kommer

• Svar på tråden Några "gamla" mammor i stockholm som vill ha "nya" vänner?
  • Pingu32

ha ha gissar att det inte är så många som gillar pensionärsaktiga 34-åringar här..

• Pingu32
    Svar på #3
    jamen det låter ju alldeles utmärkt! Jag vet inte hur det är med dig men jag har varit "gammal" och pensionärsaktig i nästan hela mitt vuxna liv. Kroglivet blev jag klar med vid 20-års åldern ungefär. Jag uppskattar att höra vad människor har att säga och då blir det lite svårt när det disco-dunkas och spelas hög musik.. NU har jag dessutom tre barn så det blir av naturliga orsaker väldigt lite uteliv men det är jag bara glad för! Uteliv för mig är skogspromenader, skidåkning och fjällvandringar.. Mina barn är 5 (flicka) 3 (flicka) och 1 (pojke) så de är ju ganska små. Är din 5-åring flicka el pojke? Jag har inte börjat att brodera ännu men det låter härligt med korsstygnstavlor tycker jag!
  • Pingu32

allt är ju relativt, jag anser nog att ålder är något som varierar beroende på var och med vem man befinner sig. Är jag hemma hos mor och far behandlar de mig fortfarande som 15-årig trotsig tonåring men på dagisföräldramötet känner jag mig som något från jura-tiden..
    Vi bor i enskede. Ska vara föräldraledig fram till i juni då min kära make tar över staffettpinnen.

• Pingu32
    Svar på #10
    alla är välkomna här! Det kan ju vara bra att öva lite innan man försöker sig på att få egna barn. Din bror verkar ju vara ett bra objekt tycker jag! Vad har du för intressen Anneli från tyresö?
  • Pingu32

hejsan.. här är det ganska slitet... har precis börjat återvända till jordelivet efter några dagar med vinterkräksjukan... Det är precis lika festligt som det låter På vårat dagis har de inte som policy att om någon i familjen är hemma ( i kräksjukan alltså ) så är barnen också hemma men jag vill absolut inte att de ska smitta någon så jag har haft dem hemma denna vecka. Hoppas någon annan tänker så nästa gång..

• Pingu32

nej men nu får vi ta och rycka upp oss tjejer! så här kan vi inte fortsätta. Hur är läget med alla här? Eller är ni ute och solar hela dagarna?

Svar på tråden Några "gamla" mammor i stockholm som vill ha "nya" vänner?