• JosephineS

Programmet "Unga mödrar" på 5:an speglar definitivt inte mitt liv! Någon annan?

Jag har kikat på programmet Unga mödrar en bra tid tillbaka i tiden och förvånas över att de inte kan ta med en familj som INTE har väldiga problem med det ena eller det andra.

Jag fyller 20 år inom kort och har en jättebra ekonomi (enligt min mening) dvs jag kan handla mat, kläder, nödvändigheter. Vi behöver inte känna ångest i månadens slut utan med glädje lägga undan de pengar som finns kvar på kontot.
    Vi har en fin bil och en mysig hyreslägenhet. Vi har det bra! Kan de inte visa att unga föräldrar kan klara sig galant?

Jag är stolt över att vara ung mamma, men tyvärr skäms jag när vi framställs som trasiga familjer med fruktansvärd ekonomi och usla äktenskap.

Det är så synd!

• Svar på tråden Programmet "Unga mödrar" på 5:an speglar definitivt inte mitt liv! Någon annan?
  • guided

Nu har jag inte läst hela tråden men jag tycker det verkar som om de har bra ekonomi. En del bor i snygga, o vad det ser ut att vara, relativt nybyggda radhus eller större lägenheter. Michelle (?) har bil o pluggar samtidigt. En av tjejerna kunde förstora brösten även om hon inte hade något jobb. Var får de pengarna i från??

• JosephineS

Stargirl skrev 2009-02-18 18:46:56 följande:

GUD vilken ful vagn Nadja kollade på precis i vagnaffären. Det måste varit det fulaste jag sett *asg*
    haha ja den var ju inte vacker precis men smaken är som baken.
  • JosephineS

guided skrev 2009-02-18 21:12:22 följande:

Nu har jag inte läst hela tråden men jag tycker det verkar som om de har bra ekonomi. En del bor i snygga, o vad det ser ut att vara, relativt nybyggda radhus eller större lägenheter. Michelle (?) har bil o pluggar samtidigt. En av tjejerna kunde förstora brösten även om hon inte hade något jobb. Var får de pengarna i från??
    en fin vänn kallad socialen näe ja vet inte. Men många av dem får ju hjälp därifrån.
  • mikipiki

Det ska ju bli show av det hela osse ;) Tror inte att det hade varit lika underhållande att kolla på ett program där alla hade det bra :)

• Enniie

Såg ni programmet igår ? Fan va hemsk det var, fick verkligen hålla mig för att inte tjuta...

• Äppelkompott

Man kan ju inte gå och tänka att det endast är löner över 35 tusen som är acceptabla. Finns ingen undersköterska, lärare, fastighetsskötare osv som tjänar så mycket! Vad skulle världen vara utan dessa väldigt viktiga jobb? Underskatta inte lågavlönade.

• mikipiki

TvåBarnsMamma88 skrev 2009-02-20 15:58:09 följande:

Såg ni programmet igår ? Fan va hemsk det var, fick verkligen hålla mig för att inte tjuta...
    Ja, stackars Nadja :(
  • Enniie

mikipiki skrev 2009-02-20 16:30:38 följande:

TvåBarnsMamma88 skrev 2009-02-20 15:58:09 följande:
    Ja, stackars Nadja :(
    Och i 19e veckan ??! Och att lillen levde i 3½ timma. Fy faan säger jag bara. Jag skulle vara helt förstörd.... Hon har verkligen inte tur.... usch..
  • Heeleena

JosephineS skrev 2009-02-07 19:10:21 följande:

Jag har kikat på programmet Unga mödrar en bra tid tillbaka i tiden och förvånas över att de inte kan ta med en familj som INTE har väldiga problem med det ena eller det andra. Jag fyller 20 år inom kort och har en jättebra ekonomi (enligt min mening) dvs jag kan handla mat, kläder, nödvändigheter. Vi behöver inte känna ångest i månadens slut utan med glädje lägga undan de pengar som finns kvar på kontot. Vi har en fin bil och en mysig hyreslägenhet. Vi har det bra! Kan de inte visa att unga föräldrar kan klara sig galant? Jag är stolt över att vara ung mamma, men tyvärr skäms jag när vi framställs som trasiga familjer med fruktansvärd ekonomi och usla äktenskap. Det är så synd!
    Har precis likadant här! Jag är också 20 år, 3;a hyresrätt på Kungsholmen i Stockholm, fast jobb, bra förhållande med min sambo, en fin volvo V50 och klarar oss gott och väl varje månad! Vore faktiskt få kul att se någon sån mamma i "Unga Mödrar", alla har vi inte problem!
  • Stargirl
    Heeleena skrev 2009-02-20 17:07:14 följande:
    JosephineS skrev 2009-02-07 19:10:21 följande: Har precis likadant här! Jag är också 20 år, 3;a hyresrätt på Kungsholmen i Stockholm, fast jobb, bra förhållande med min sambo, en fin volvo V50 och klarar oss gott och väl varje månad! Vore faktiskt få kul att se någon sån mamma i "Unga Mödrar", alla har vi inte problem!
    Men alla har de inte problem? Nadja (hon är iofs sjuk) har det fint och verkar ha det bra.
    Michelle bor fint och studerar, familjen som precis köpte hus och väntar sitt andra barn första barnet heter Sebastian verkar ha det bra. Ju yngre desto värre verkar det vara men det är ju normalt.
    *~Två blåbär och ett lingon~*
Svar på tråden Programmet "Unga mödrar" på 5:an speglar definitivt inte mitt liv! Någon annan?