• JosephineS

Programmet "Unga mödrar" på 5:an speglar definitivt inte mitt liv! Någon annan?

Jag har kikat på programmet Unga mödrar en bra tid tillbaka i tiden och förvånas över att de inte kan ta med en familj som INTE har väldiga problem med det ena eller det andra.

Jag fyller 20 år inom kort och har en jättebra ekonomi (enligt min mening) dvs jag kan handla mat, kläder, nödvändigheter. Vi behöver inte känna ångest i månadens slut utan med glädje lägga undan de pengar som finns kvar på kontot.
    Vi har en fin bil och en mysig hyreslägenhet. Vi har det bra! Kan de inte visa att unga föräldrar kan klara sig galant?

Jag är stolt över att vara ung mamma, men tyvärr skäms jag när vi framställs som trasiga familjer med fruktansvärd ekonomi och usla äktenskap.

Det är så synd!

• Svar på tråden Programmet "Unga mödrar" på 5:an speglar definitivt inte mitt liv! Någon annan?
  • mrsuran

JosephineS skrev 2009-02-11 18:20:43 följande:

mrsuran skrev 2009-02-11 18:07:47 följande:
    Man kan väll ha ett bra jobb utan vara läkare ? När jag pratar om ett bra jobb menar jag ett jobb som man själv gillar och som har en lön på cirkus 35.000 i månaden.. kan man inte ha ett bra jobb om man inte har gått högskola tex menar du?
    det jag menade var att man kan inte ha ett topp jobb (läkare,advokat,psykolog) när man är 24 år man kan inte ha hunnit och har man inte ett topp jobb kan man inte tjäna så bra. man kan säkert tjäna bra men inte så man kan kalla sig rik
  • mrsuran

helt plötligt handlar det om lycka jag tjänar skit dåligt men min sambo tjänar hyfsat och jag är skit lycklig och det skulle jag vara om jag levde på ex minimum.

• pussgurkan86

gud vad ni håller på. det finns andra jobb som man kan tjäna bra på istället för att vara läkare, psykolog och såna jobb. klart att ingen 20 åring kan jobba som det eftersom det tar flera år att utbilda sig men man kan ändå ha en bra lön fast man är 20 år.

sen vad det någon som sa att en bra lön för henne är 40-50.000 kr och hallå. det är inte många som får ut det EFTER SKATT.

• pigglet

Har bara läst den ts och den här sidan - är pengadiskusionen seriös?!? Och här gick jag och min man och tyckte att vi hade hyfsade löner - båda skulle tjäna ca 23 000 FÖRE skatt OM vi jobbade heltid (vilket ingen av oss gör!)

• JosephineS

mrsuran skrev 2009-02-11 20:21:26 följande:

JosephineS skrev 2009-02-11 18:20:43 följande:
    det jag menade var att man kan inte ha ett topp jobb (läkare,advokat,psykolog) när man är 24 år man kan inte ha hunnit och har man inte ett topp jobb kan man inte tjäna så bra. man kan säkert tjäna bra men inte så man kan kalla sig rik
    Har någon kallat sig rik? Näe menade inte att vi pga pengarna är lyckliga utan att vi har varandra..
  • mrsuran

JosephineS skrev 2009-02-12 11:03:52 följande:

mrsuran skrev 2009-02-11 20:21:26 följande:
    Har någon kallat sig rik? Näe menade inte att vi pga pengarna är lyckliga utan att vi har varandra..
    alla snackar ju om hur bra dom tjänar
  • 06och08

tillbax till unga mammor programet så kan jag bara säga att..
    vissa av dom ahr det mycket bättre ställt än vad jag o mina barn har men gnäller som faaaaaaaan,,,,

även fast jag inte badar i pengar eller så..så är jag så jävla lycklig o livet är precis så underbart som man tycker o mitt liv är underbart just nu jag har 2 fina barn o visst går det inte i hop ekonomiskt alla månader men det gör inget det löser sig alltid på nåt sätt ....

varför måste dom flesta klaga på allt dom inte har o inte va lyckliga över det dom har.... vi har ju det vackraste man nånsin kan få o det är ju våra små älsklingar :D

• JosephineS

06och08 skrev 2009-02-12 21:54:37 följande:

tillbax till unga mammor programet så kan jag bara säga att.. vissa av dom ahr det mycket bättre ställt än vad jag o mina barn har men gnäller som faaaaaaaan,,,, även fast jag inte badar i pengar eller så..så är jag så jävla lycklig o livet är precis så underbart som man tycker o mitt liv är underbart just nu jag har 2 fina barn o visst går det inte i hop ekonomiskt alla månader men det gör inget det löser sig alltid på nåt sätt .... varför måste dom flesta klaga på allt dom inte har o inte va lyckliga över det dom har.... vi har ju det vackraste man nånsin kan få o det är ju våra små älsklingar :D
    tur att någon kom ihåg va tråden handlade om från början
  • Widgren

håller med föregående talare! hehe...

• Elavela87

pussgurkan86 skrev 2009-02-11 20:25:51 följande:

gud vad ni håller på. det finns andra jobb som man kan tjäna bra på istället för att vara läkare, psykolog och såna jobb.
    Tala gärna om för mig vad för slags jobb det där är!
Svar på tråden Programmet "Unga mödrar" på 5:an speglar definitivt inte mitt liv! Någon annan?