Inlägg från: Solstrålen 82 |Visa alla inlägg
  • Solstrålen 82

Vänner i kristianstadområdet!

Hej och välkommen KaffeSandra!

Va mysigt och köpt hus! Jaså? Jag funderar med på att börja plugga men är som dig, vad ska man välja :) Har i alla fall skickat in några ansökningar.

• Solstrålen 82

Jag har sökt in till utbildning som inköpare. Ska bli spännande och se om man kommer in :) Kan nog vara ett intressant jobb.

Har du några funderingar på något speciellt du vill utbilda dig till?

• Solstrålen 82

Ja men det låter väl inte fel. Finns där någon sådan utbildning här?
    Mm tror det kan bli en bra utbildning att ha i ryggsäcken och kul att jobba med :)

• Solstrålen 82

Nä precis. Så känner jag med, familjen bor ju här...

Jag kanske med ska presentera mig :)
    26 år, sambo och bonusmamma, bor i hus i Fjälkinge, jobbar i Malmö men är som sagt sugen på att utbilda mig till något annat. Inga husdjur förutom dammråttor :)
    Ska försöka ta tag i livet och börja träna men än har det inte hänt något. Försöker få lite inflytande från de andra här i tråden så vem vet, snart kanske man är på gång!

• Solstrålen 82

Nu närmar det sig påsk :) Vad ska alla hitta på då? Någon som ska göra något kul?

• Solstrålen 82

På fredag ska vi hem till mina föräldrar och fira påsk, sedan på lördag blir det nog grillning och kanske utgång och sen en mysdag bara jag och sambon.

Va skönt att slippa så mycket att göra KaffeSandra. Tyckte i början att vi inte behövde göra så mycket men ändå har vi gjort massor och har mer kvar. Kan bero på att vi gör om så vi får det som vi vill :)

• Solstrålen 82

Hej och välkommen Herbst! Jag bor i Fjälkinge.

Hoppas alla haft en bra påskafton och att ni får en fortsatt skön påskhelg. Idag blir det bara att slappa, blev lite sent igår :)

• Solstrålen 82

Idag har det blivit lite trädgårdsarbete. Var och köpte fröer så nu ska jag odla både jordgubbar, smultron, morötter, persilja, dill, sallad och gud vet vad jag mer lyckades trycka ner i jorden :) Ska bli kul och se hur det tar sig sen.
    Nu sitter jag och myser på altanen och kollar på gardiner i en katalog, tänkte att denna sommaren ska uterummet bli lite mer mysigt och få både gardiner och matta :)

• Solstrålen 82
    Maniok skrev 2009-04-13 14:44:25 följande:
    Det blev ju kanonväder i dag trots allt. Snart ska vi ta och grilla lite grillspett. Jag försöker storstäda lite inomhus, men det känns trist att vara inne när vädret är så fint.Solstrålen det låter härligt. Jag skulle med tagit o köpt lite fröer. Har ju två stora odlingslådor, men jag har inte orkat rensa dessa ännu.
    Haha nä det är inte lätt, ett under att jag lyckades få ner fröna i jorden. Men tänkte att denna sommaren skulle jag få njuta av rabatten vi grävde upp förra året. Nu har vi massa planer för denna sommaren med så det är väl bara att ta tag i det :)
    herbst skrev 2009-04-13 20:56:22 följande:
    tack  för välkommande osv hoppas er påsk varit  bättre än våran för den har vi bestämt firat på barnakuten fre o måndag tösen min har fått astma och andnings svårigheter *suck*har ni alla syskon  till era små eller det är er första? själv så miste vo våran  första tjej så lillasyster är man så rädd om kram
    Usch då! Nä det förstår jag att det känns jobbigt! Hoppas den lilla mår bättre nu och kryar på sig!
    Jag har inga egna barn än men har jag tur förändras det snart. Min sambo har en son sen tidigare.
  • Solstrålen 82

Nu sitter jag och längtar hem. Hoppas jag får sluta i tid, ska ju med tåget :)
    Tyvärr har jag jouren denna veckan så det är bäst att den sköter sig... Vill inte sitta över, vill hem och titta till mitt trädgårdsland, haha. Nä men slippa sitta inne hade varit skönt. Ville knappt gå in igen efter lunchen.

Hoppas ni andra haft en bra dag!
    Kram på er!

Svar på tråden Vänner i kristianstadområdet!