• Jazza

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

zasata: Vet inte vad jag skall säga som gör det bättre, men en kram får du av mig.... Har du ingen i din närhet som kan hjälpa dig?

• Jazza

zasata: Man får gnälla, det är därför vi finns (hoppas jag, haha) Kan din sambo ta lite ledigt och ta hand om dottern en dag? Han behöver kanske inte ta en hel dag, men så du får sova ut? Kan lova att de kommer finna att din feber beror på stress, jag har haft det så, under en period i mitt liv... Jag kan lova dig att inga pengar i världen är värda att inte bli sjukskriven en tid om det är så.... Tro mig, det är inte värt det och inte bra varken för dig eller din bebis eller för Ebba... Kram på dig!

• Jazza

zasata: Förstår att ni har en megatuff situation.... Hoppas det snart känns lättare för dig och att du har chans att vila i påsk nu. Vad gäller tabletterna så är det säkert bra att lyssna på läkarna och fortsätta äta dem, känns det som.... dumt att chansa och bli sämre...

• Jazza

Almabus: Välkommen och grattis!
    Flowertime: Trist att må så kass fortfarande.... hoppas det snart går över! Vad gäller mammabrallor, så använder jag just nu en del frå min förra graviditet, men jag födde ju i april den gången, s har inte så mkt sommarkläder. Har shoppat en jeanskjol (Mamalicious) och ett par linnebrallor som är döbekväma (HM) och lite andra toppar/klänningar från typ Gina Tricot osv. Bra modeller och material att växa i, plus att de är billiga om man täjer och behöver slänge dem....

Kan knappt med att skriva detta nu, med så många som har det jobbigt, men jag mår så jävla bra.... Kommit in i den goa perioden (som jag minns att jag hade med Elsa också) när magen syns och blivit hård och illamåendet är över (var iofs senare med henne, slutade spy i v 23) och jag känner mig allmänt strålande. Hoppas kunna utnyttja mitt välmående för att stötta er som har det jobbigt istället och vara positivt peppande... Nog för att det kan vara jävligt jobbigt när man inte mår bra Hoppas alla snart mår bättre. Kram

• Jazza

Flower: Japp, det är mammabrallor.... mjuk och härlig mudd, svarta... Löööv

• Jazza

Jag äter också mindre denna gång... skönt Har känt lite sprattel och var helt säker att det var bebisen, men nu har jag inte känt på två dagar, så nu är jag osäker Får väl se....

• Jazza

Oktobermamsen: Vad skönt att du mår bättre.... har också funderat på det där med symptom osv, tänker att det kanske är en kille nu... så jääävla nyfiken och min skit-sambo som inte vill ta reda på vad det är
    Mår ff riktigt bra, känt av lite i fogarna, men det går över efter vila, som tur är... känns ok. Är också förkyld (igen) vilket är segt, men... har ingen tid att vara hemma från jobbet, så det är bara att bita ihop, så länge jag inte har feber....

• Jazza

oktobermamsen: Suck, tänk att folk alltid skall lägga sig i saker de inte har med att göra? Hoppas ni skällde ut dem ordentligt! (BTW: Parhus ledigt i vårt område )

Stackars alla med foglossningar, jag känner av ibland, men mest om jag gör för mkt, så känner det ok so far... RUL torsdag LÄngtar!

• Jazza
    zasata skrev 2009-04-20 12:52:48 följande:
    var bor du ;)
    I Ingared, en mil söder om Alingsås... ett supermysigt område, faktiskt!

Och ja, RUL torsdag, jag är väl i v 17 eller nåt nu, tror jag...
  • Jazza

Oktober: Parhus på Hultebackavägen??? Kom kom!! och om ni kommer igen, så kom på kaffe, vettja! Skönt att du mår bra, men förstår att du blir galen på såna kommentarer, jag hade aldrig kunnat hejda mina svar, kan jag ju säga..... Usch!

• Jazza

Mia: Skönt att igelstadiet gått över
    Lilla Pop: Skönt att de lyssnar på dig, är det kanske Matilda det heter nu? (istf Aurora alltså) Säger samma sak: Det kan bara bli bättre nu!!

Oktobermamsen: Radhusen är på Bondegatan, eller? För om det är det parhuset jag tänker på, så är det ett sånt som vi har och det är ju köpt till 100% alltså vi äger det själva... Hoppas ni hittar hit, här är verkligen underbart att bo, faktiskt (och det kommer från en tjej som bott flera år på Korsvägen i Göteborg, haha) lugnt ochs skönt, nära till förskola och skola, sjön precis nära, skog att promenera i, djur att se på och ändå så nära till Göteborg (och ALingsås, för den delen)

Angående förlossningar, så hade jag en underbar förlossning, som iofs tog ett tag (tolv timmar, tror jag, dock med EDA) men jag var suprnöjd efteråt. Skal man se nån grej som var trist, så var det att ajg förlorade en hel del blod och fick det med dropp sen, så kunde inte ta hand om Elsa som jag velat... MEn jag har goda minnen av den...

• Jazza

OKtober: Ah, ok, för jag tror inte att några av de på Hultebackavägen kostar hyra.... men som sagt: känner precis som du och därför trivs vi så oerhört bra i Ingared. Vet att de haft ett hus till salu på Brasegatan också, som ju är samma område och en mysig gata, det med. och igen: vill ni ha guidad tur eller bara en kopp, så kom gärna förbi, vi är oftast hemma

• Jazza

OKtober: Ah, ok, för jag tror inte att några av de på Hultebackavägen kostar hyra.... men som sagt: känner precis som du och därför trivs vi så oerhört bra i Ingared. Vet att de haft ett hus till salu på Brasegatan också, som ju är samma område och en mysig gata, det med. och igen: vill ni ha guidad tur eller bara en kopp, så kom gärna förbi, vi är oftast hemma

• Jazza

Oktober: Ah, ok, jag menar det som ligger på INgareds Skolgata, för 1475. Det är tydligen jättefint inuti och välskött som fanken. Det översta ligger på vår gata, också jättefint, Nr 12 vet jag inte......
    Min förlossning startade också med vattenavgång hemma, som på film- splatsch
    Idag är det ultraljud, så himla spännande.... håll tummarna för mig jag är faktiskt lite nervös av nån anledning.....

• Jazza

Stjärnstig: Välkommen! Känner igen dig, undrar om vi setts i nån Apriltråd? (har också en dotter född April 07 och BF 1/10- om inte UL idag säger annat) Stort grattis!

• Jazza

Hej hej! allt såg toppen ut på UL igår, blev flyttad tre dagar så nytt BF är 4/10 nu.
    Jag känner också rörelser och har känt ett tag, men inga riktiga sparkar ännu, mest buff och knuff, men känner att de blir starkare...
    Ang semester, så är vi också alltid på Smögen, minst några dagar, vi har bekanta där som vi hälsar på- otroligt mysigt, men det är allra bäst på eftersommaren, när turisterna åkt igen
    Denna sommaren tro jag det blir en hel del fixa hemma, åka ner till mina föräldrar, som är i Åsa på somrarna (söder om Kungsbacka, vid havet) och småresor, typ Kolmården och värmland.... Får väl se vad man pallar med, vill inte boka för mycket...Vi har alltid fulla scheman så det vore jättegott att bara få slappa...

• Jazza

Mia: skönt med sjukskrivningen, hoppas det blir bättre nu! Kul med Ullared.... typ, haha! Men det är ju så roligt om det inte är för mkt folk..tur att det skall bli bra väder, kanske minskar något...
    Zasata: Jag har en bra som inte var så jättedyr, typ 300, köpt på Elgiganten. Jag är inte heller så superförtjust i Smögen, under turistsäsongen, som sagt.... men när det lugnat sig är det mysigt

• Jazza

Fru W: Oo vad mysigt! Min sambo har lyckats känna en gg nu, men hoppas det snart tar fart och blir starkare....
    MIae: Ah vad jag blir avis... vil oxå shoppa (Fast har tokshoppat en hel del nu, till mig här hemma....hehe)

• Jazza

stjärnstig: shit, vad jobbigt alltihop, och så den paniken på det..... skönt att höra att allt var ok! ta hand om dig nu! Jag hade ett sånt bälte förra grav, det funkade kanonbra på mig! testa!
    flower: Jag har gått upp 2kg än så länge, men det känns som att det kommer öka ordentligt, jag är hungrig konstant just nu. Gick bara upp 11kg med Elsa och hoppas innerligt att det inte blir alltför mkt mer denna gång.... Men samtidigt så nojar jag inte över det, gillar min kropp som den är och inser att jag kommer inte se ut som jag gjorde vid 20, efter två barn och slö personlighet

• Jazza

Flower: Jag har ett par svarta linnebrallor från Hm som även finns i vitt. De är supersköna och jag rekommenderar dem verkligen!

Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?