Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
Men om det hänger utanför måste du väl kunna få operera dig snarast? Om det oxå skaver så är det såklart inte ett värdigt liv som du skriver, finns inget värre än att vara dålig därnere, ha ont o känna av det hela tiden. Hur lång tid efter fl är det nu? O mens hade du fått har jag för mig? Vad är det som talar för att du inte fått op ännu?
Jag har själv haft en hemsk v, rejält bakslag som jag låter tiden gå an o hoppas det försvinner lika fort som det kom men har ändå kontaktat gyn för en undersökning, bara såå surt att behöva gå genom ha hela tiden!!!
Hoppas magsjukan är bättre! Jag hade oxå det o kissade på mig varje gång jag var tvungen att kräkas :(((( jävla skitunderliv de gett en! Vill ha tillbaka min gamla snippa!!!
Ja skit är detta med våra underliv.
Tack magsjukan är bättre.
Men jag är så ledsen, grät nyss o kramade min bebis...vill inte ha det så här.
Ringde gynmott. igår för att berätta att jag väntat de ytterligare månaderna efter amningsstopp läkaren sagt att jag skulle (snart är det 3 månader sen amningsstopp) o att jag haft mens 3 gånger sen dess, men att det inte alls blivit bättre, snarare sämre. Att jag måste få operation, att detta inte fungerar, att vi inte ens haft samlag efter förlossningen än o bebisen är snart 7 månader!!
De lämnade meddelande till läkaren o sa att han skulle ringa mig under dagen, så jag väntade hela dagen på helspänn, telefonen med på toa o väntade o väntade...inte ringde han...
Så nu imorse ringde hans ssk o jag berättade att jag behöver remiss till operation, men då säger hon att jag måste dit för undersökning igen först o att det måste gå den vägen...så nu dröjer det ytterligare innan ens remiss till operation kan skickas.
Han var inte där så ofta o tidigaste tiden var om nästan 3 veckor.
Sen visste hon inte hur lång väntetid det är, men operation görs både i Malmö o Ystad tydligen.
Vet någon här var det är bäst att göra op. på av de två ställena?
Jag har ju konstaterat främre slidväggs framfall o nedsjunken livmoder. Nu tror jag själv att det blivit livmoderframfall också.
Snart 7 månader sen förlossningen. Framfallet märktes först efter 2-3 veckor efter förlossningen.
Ingenting känns roligt, allt är jobbigt...jag låg vaken 3 timmar inatt...kan inte sova...det skaver...men mest är det oron...att aldrig få hjälp, att behöva ha det så här resten av livet, sorgen över att inte våga/vilja ha sex.
Varför ska man behöva vänta så här länge efter förlossningen innan de vill operera?
Vet någon här hur lång väntetiden brukar vara innan operation från det att remissen skickats? sen måste väl en kirurg undersöka också o kolla vilken operation som är bäst...himla massa undersökningar...tycker detta är så jobbigt...att behöva krysta känns obehagligt...tänk om det blir ännu värre?!