Cissan skrev 2014-10-30 10:37:36 följande:
Mitt skav försvann efter ca 3 1/2 månad men kom tillbaka igen ganska snart o försvann helt vid ca 5 mpnader o jag har nu släppt känslan av att det ska komma tillbaka igen. Ägg känslan kan komma o gå lite titt som tätt, men inget som stör mig, jag har inte den känslan var o varannan dag utan kanske ngn stund om dagen ca 1-2 ggr i v. Förmodligen har jag då gjort ngt (oftast burit tungt) kan ha burit mitt barn lite för lönge tex. Kring mens, innan o under ör känslan där nästan hela tiden. Det kan jag leva med! När jag är ute o går upplever jag endast att allt blir bättre, jag kan ha äggkänslan men efter en promenad försvinner den.....men så var det inte i början, då blev det värre av promenad men nu tvärtom.
Knipet är tyvärr nästan obefintligt, jag tränar lite varje dag med knipövningar, när jag kommer ihåg att göra dem..men vet inte om det hjälper. Som sagt mitt kisseri är ju bedrövligt så det kanske jag väljer att göra en tvt för.
Cissan
Jag har "äggkänslan" hela tiden, (kanske inte när jag ligger ner direkt).
Men jag känner det alltid, men trotsar det o promenerar långt nästan varje dag.
Det värsta är att böja sig ner o plocka upp något från golvet, eller bära tungt, tex bebis i babyskyddet...o att sätta sig på en stol har också blivit jobbigt (det var det inte förut tycker jag)...det liksom skaver o känns som att det riktigt hänger ner i trosan, fast det gör det ju inte.
Det som gör mig så ledsen är att jag känner av det o tänker på det hela tiden.
Fast jag är så glad över min underbara, efterlängtade unge...detta med framfallet förstör...känner mig så ensam...svårt för sambon o andra att förstå hur det känns, vill inte tjata om det hela tiden...men tankarna på framtiden med framfall är mörka.
Sex? Lyfta mitt barn, som ju bara blir tyngre med tiden? Jobbet som är tungt inom vården, hur ska det gå?
Alla läkare jag säkert måste träffa o förklara o alla jobbiga undersökningar innan ev operation...
Jag som inte ens ville föda vaginalt o var så rädd...varför skulle det bli så här?!