• Minnie7

Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder

Oj jösses Stinsen

• Minnie7

Nej, helt sjukt att det kan vara så olika med tanke på alla värktabletter som jag fick utskrivet. Jag blev ju informerad om att rösta veckan skulle vara gräslig, och det gjorde duktigt ont trots maxdos av allt.

• Minnie7

MsC- vi satt på jobbet och pratade förlossningar förra veckan och att bli sydd. En av mina jobbarkompisar tittade storögt på mig och undrade om jag verkligen hade någon känsel när de sydde. Blev så paff. Ja! Definitivt, det gjorde fruktansvärt ont och då fick jag ändå lokalbedövning. Önskar jag hade sytts på op med ryggbedövning och riktigt ljus. Men jag är tveksam till om jouren hade sytt ordenligt ändå...

• Minnie7

Jag ser också slemhinna i öppningen och det anses "normalt". Trist tycker jag men så anser dem...

• Minnie7

Stinsen- ring imorgon igen låter inget vidare. Och börja med laxerande redan nu om du har möjlighet... Usch

• Minnie7

Ja jösses Stinsen... Ok, allt såg bra ut alltså. Men hur känns det då? Jag hade också ett stygn som lossnade för tidigt i mellangården och det är en liten grop där. Helt ok ändå. Gör ont om jag tar på det men inget jag märker av annars. Kram på dig!!

• Minnie7

Samma fram som före op. Men jag har ju inget framfall enligt vissa gynekologer, bara en som sagt det rent ut... Jaha, vad ÄR det då undrar jag förstås... Ingen diagnos och ingen åtgärd...

• Minnie7

Stinsen- nu kommer jag ihåg en sak. Innan op hade jag urinträngningar (inte före förlossningen). Efter op blev det sjutton resor värre. Kom kanske en-två veckor efter op och ingen urinvägsinfektion utan trängningar från helvetet. Fick gå på toa efter klockan (4:e timma). Fick ta värktabletter för värken i urinblåsan.
    Det blev successivt bättre och bättre för att återgå till innan op igen. Det försvann inte förrän jag gjort min TVT så jag antar att det var dragningarna i urinröret som orsakade allt.

Usch lider med dig och fördjävligt att vissa läkare struntar i hur det ser ut efteråt. Man kan ju få ersättning för missprydande ärr av vissa försäkringsbolag så visst är det en betydelsefull del av människors liv. Även om det inte syns för alla människor så vill man ju inte se ut hur som helst. På nig syns ingenting så det är ju helt sjukt att det kan vara så olika. Och varför opereras samma skada på så många olika sätt?
    Stor kram!

Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder