• Minnie7

Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder

Nej precis. Och det är ju tyvärr försent när skadan redan uppstått. Även om man inte drabbas av framfall eller avslitna muskler har många skav av sutureringen ändå och ett ommöblerat underliv vilket ibland får konsekvenser på samlivet.

• Minnie7

Åh så fruktansvärt!! Undrar när detta inträffade?!? Vet dock att många sjukhus, säkerligen Halmstad också nu, har fått tydliga restriktioner på benstöd i max 2 timmar innan de måste tas ner för massage. Detta just för att sådant har hänt. Vid långa planerade operationer är var man mer vaksam tidigare och det är just dessa, rutinmässiga korta ingreppen där något går snett, som strular till det. Stackars kvinna!!! Och fruktansvärt att ingen erkänner!!!

• Minnie7

V 36 är ok att födas i och som du säger- litet barn blir mindre slitage på vägen ut även om det kan vara lika jobbigt att föda just då. Det kommer säkert gå galant!

• Minnie7

Låter bra HK. Vi får hoppas att det är ok både med bebis och mamma. Hur stor var han och vad har de för huvudmått i v34?

• Minnie7

Vi hade sex kanske tre månader efter op (minns knappast längre), och jag har aldrig blött

• Minnie7

Jag kunde också knipa av strålen då jag var nyopererad. Kanske har med svullnaden att göra? Tråkigt att det verkar ha bildats ytterligare ett hål . Jag har ju också ett litet hål, eller grop kanske då det inte är hål rakt igenom. Men det ligger precis vid mellangården och inte mitt i. Det stör mig inte jättemkt och är svårt att åtgärda så det får vara så. Förstår att du gruvar dig för återbesöket. Skulle jag också gjort. Har de ringt från Linköping förresten? De kan ju inte veta att du blivit op?!?

• Minnie7

Så är det hos mig också. Tomt längre in. Känns som om man måste göra en slidförsnävning för att liksom dra ihop hela slidan och det tror jag inte de gör i landstingets regi tyvärr. Folke är nog bra.

• Minnie7

Ja, det är ju så. Påverkar sexbiten att universum befinner sig inombords men ingen annan funktion. Eller, jag tycker ut luft också annars blir det obehagligt. Antar att det har ett samband. Tycker också det borde vara en självklarhet med sexlivet också

• Minnie7

Paincake- vad bra att du sökt och fått hjälp. Nu håller vi tummarna för operationen. Inte konstigt att det är nervöst innan.

Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder