• Minnie7

Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder

Jag känner mig uppblåst i ändtarmen ibland utan att kunna bajsa. Precis som att jag är mer nördig än jag i själva verket är. Detta innebär gasavgång utan att kunna hålla sig ibland, ffa när jag är i rörelse. Står jag helt stilla kan jag knipa men inte annars. Vet inte om detta är förknippat med livmodern utan bara svag och ihopsjunken bäckenbotten överlag.

• Minnie7

De gör i stort sett ingenting åt något förrän 1 år har gått efter förlossningen.

• Minnie7

Cox O- usch så ledsen jag blir av ett sådant bemötande vid en känslig och smärtsam undersökning . Ibland undrar man verkligen hur det kommer sig att vissa människor är så- något som kommer med åren att de blir avtrubbade eller vad? Skönt att du ändå lyckats hitta en bra läkare som du känner förtroende för. Och hoppas verkligen att du blir bättre efter op.

Stinsen- tråkigt att du kände dig stressad idag. Jag har ju också bara träffat en enda läkare som jag kände mig tillfreds hos och de var Eva i Linköping. Hon är så mänsklig. Ödmjuk men ändå rak och rättfram. Framför allt så tror hon på patienten och man känner sig hörd- väldigt viktigt enligt mig. Hur som- vad kom Katarina fram till? Kan hon hjälpa dig (förrutom med preventivmedel och cellprov då)?

• Minnie7

Stinsen- men usch då vilka besked! Känns ju som pest eller kolera! Låter som en oerhört knepig inställning ju. Nej, jag är inte vit inuti , på min sista kontroll sa Eva att det inte syntes överhuvudtaget att jag opererats. Bra läkekött? Inte vet jag, men jag har iof bara byggt upp mellangården och rättat till det bakre framfallet samt en urininkontinensop. Gör hon inte en op av bakre framfallet i samband med op av mellangården alltså?!? Tyckte hon att du skulle undersöka sfinktern också? I Linköping ligger det ju under KK S bord men tydligen inte i Uppsala.

• Minnie7

Stinsen/ de brukar ju känna på knip och muskler... Tycker gott du kan ringa till Linköping. Men du kanske inte fått någon tid om det nu är så att Eva själv är sjukskriven?!? Jag vet inte...

• Minnie7

Blir osäker om jag lider av psykisk ohälsa nu egentligen. För ett tag sedan- ja. Och det höll i sig ett långt tag efter förlossningen men nu är det ganska länge sedan jag grät vid sänggåendet eller drömde om förlossningen. Jag ältar fortfarande vissa saker och avskyr förlossning, barnmorskor etc men jag vet inte om det direkt klassas som psykisk ohälsa?!? Så, jag tror inte jag ska delta i studien ovan

Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder