• Minnie7

Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder

Huga- nervös så jag tror hjärtat ska hoppa ut. Vet ju inte riktigt varför jag fått en kallelse idag, kanske blivit något missförstånd? Hur som är mitt primära mål att veta om jag har fog för en anmälan till patientskadenämnden.

• Minnie7

Pust. Var ett vanligt återbesök. Allt såg bra ut. Sfinktern har ej varit av, bara tilltufsad. Tyvärr inget att göra åt mitt hängande urinrör. Extra slemhinna där och det är troligtvis en nervskada efter förlossningen. Känns ju sådär att höra men men. Det är ju ändå så oändligt mkt bättre än från början. Tyvärr kan man inte se om de missat att sy ordentligt efter förlossningen så det känns ju som om förlossningen skulle kunna komma undan vid en anmälan till patientskadenämnden så jag får fundera lite. Hur som helst är Eva en helt underbar gynekolog!

• Minnie7

Mymla- de öppnar, puttar tillbaka framfallet och syr igen, dvs förstärker väggen. De tar inte bort någon slemhinna. Många gånger känner man sig trängre i början men det töjer ju sig igen. Mest skillnad kände jag iaf i mynningen.

• Minnie7

Stinsen- jag har inte frågat så ingående men efter en sådan op så ser man inte några slemhinnerester. Och om jag fattat rätt så är det sututerna i väggen som stöttar. Gör man en slidförsnävning däremot tas ju en massa bort. Varför skulle det annars finnas två olika operationer på tex Strandklinikens hemsida?? Jag bara spånar... Men mellangården tajtas ju till iom att musklerna sys ihop igen och de är ju oftast avslitna vid en förlossningsskada. Så upplevelse direkt efter op var att det var tajtare men nu mer uttöjt. Fast med en mellangård då som stöd och det är ju det som är viktigt för att inte i framtiden utveckla framfall vad jag förstod på Eva igår. Hon sa att så många är sydda "fel" av barnmorskor, ffa förr, men att man kanske inte känner något direkt. Sedan kommer patienten efter 20 år och har utvecklat framfall. Låter som dig Stinsen

• Minnie7

Hoppas på positivt resultat HK och att du får en remiss. Träning låter spännande. Tyvärr känns promenader bara ok ibland så de hoppar jag också över. Skulle behöva gå ner lite i vikt dock. Lagt på mig efter den senaste förlossningen och skadan.

• Minnie7

Jorban- innan jag blev op var jag också fruktansvärt rädd. Samtidigt fanns det inte i min värld att jag skulle kunna leva som jag hade det då. Jag har blivit mkt bättre. Inte helt bra, men så bra som jag kan i nuläget tror jag.

• Minnie7

Hade heller inga direkta krystvärkar. Hade värkstimulerande dropp och värkar men inga där min impuls var att krysta eller att de bar förändrade emot innan. Krystade också på beställning när värken kom. De sa till varandra att jag hade korta värkar. Jaja- krystade över en timme och till slut kom han ju utan sugklocka eller klipp. Nästan 5 kg...

Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder