• Minnie7

Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder

Jag sprack helt normalt, dvs mina egentliga skador upptäcktes inte. De trodde att de sydde allt men tydligen inte.

• Minnie7

Och appropå din andra fråga så har jag märkt EFTER förlossningen att man förväntas de annorlunda ut i underlivet och därför är det inte som höjer på ögonbrynet om allt inte ser ut som tidigare, det är med andra ord också helt normalt. Grrr...

• Minnie7

Stinsen- tråkigt att din mamma reagerat så. En annan kvinna, om någon, borde ju förstå. Jag berättade för min mamma först efter stt jag opererat mig och fick en blödningskomplikation. Hon undrade varför jag inte sagt något tidigare, men det hade jag inte pallat. Inte ens sjukvården trodde ju på mig... Den som varit sämst på att förstå har annars varit min sambo och det kommer jag nog ha svårt att glömma. Han var den enda som jag berättade för i början och han såg ju hur jag led. Ändå gjorde han inget för att underlätta eller hjälpa till. Bara suckade, typ.

• Minnie7

Pachatrollet- skönt att snittet blev beviljat utan tjat. Det blir bra ska du se!

• Minnie7

Pachatrollet- svaret är nej. Jag pratar om det ibland men han förstår ändå inte. Saknar empati totalt, eller i allafall där det på något sätt påverkar honom. Det kommer nog tyvärr alltid att vara så och är så i andra sammanhang också.

• Minnie7

ETSmamma- jobbar på op och försöker förstå ditt katastrofsnitt utan total bedövning. Menar du att du hade en ryggbedövning eller att du inte var helt sövd?

• Minnie7

HK- skönt att din man är med på banan. Det underlättar ju alltid. Jag har lite sparpengar som jag lagt undan till ev operation. Men jag är tveksam om det skulle hjälpa.

• Minnie7

Jo, jag har ju varit på Strandkliniken och hon har sagt att hon kan operera mitt främre framfall (det som alla andra säger inte existerar). Problemet är bara att jag efter det besöket gjort en TVT och jag är lite rädd för att operera i samma område där bandet sitter. Hon säger att det inte är några problem men jag är tveksam. Dessutom undrar jag om det verkligen hjälper då mina symtom sitter längre ner. Usch...

• Minnie7

Nej men oj ETS mamma- vi söver alltid vid katastrofsnitt. Har aldrig hört talas om att man skulle opererat med en befintlig EDA som man inte hunnit spruta upp ordentligt. Och absolut inget snitt så. Jösses! Här sövs de alltid men trots det finns det en ökad risk för aweresness (vakenhet) pga att de börjar operera så snart luftvägen är säkerställd.

Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder