Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
Stinsen- låter som din mamma har ett främre framfall. Då brukar man få problem med urinröret.
Stinsen- låter som din mamma har ett främre framfall. Då brukar man få problem med urinröret.
Om du har råd finns Strandkliniken i Sthlm.
Om du har råd finns Strandkliniken i Sthlm.
Stinsen- pratar faktiskt inte med honom om det längre. Det händer ibland i form av att jag ber honom bära tunga saker eller så men inte annars. Är inte lönt. Jag är ju ändå så mkt bättre nu än innan operationerna så jag har lagt det på is. Men man har ju alltid i bakhuvudet att man inte får något direkt stöd vid kriser.
Urinröret buktar ner och är i mynningen. Men annars är det nog en känsla inuti att väggen trycker emot den andra på ett konstigare sätt.
Problemet är ju att det som en del läkare kallar framfall kallar en del för slidväggsförsvagning och andra för helt normalt...
Stinsen- jo, tanken på separation har slagit mig en hel del ggr. Men men...
Jag var jättedeppig i ca 1 år efter förlossningen och tills jag träffade Eva. Händer fortfarande men mest att jag börjar hitta styrka till att börja kämpa snart. Kommer bli jobbigt om jag anmäler skadan iom att jag jobbar på sjukhuset och det är ett litet sjukhus. Men jag har bestämt mig. Om Eva Uustal anser att detta kunde ha undvikits så anmäler jag.
Tuttan- lite på den som sa att det gör ont. Alla är vi ju olika och är det så att det inte kommer göra så ont för dig är det ju bara en bonus.
Nej, hade ingen tamponad. Är nog olika det där från sjukhus till sjukhus. Lycka till med din op- är det på måndag?
Har inte heller någon aning ang värkstimulerande dropp. Tror jag hade det ca 8 timmar. Men det var smygande i början då jag öppnade mig 1 cm i timman vilket är helt normalt och lagom. Men sedan kom nattsköterskan och tyckte det gick på tok för långsamt och menade att här ska det bli barn snart. Hon höjde rejält... När hon gick och fikade passade undersköterskan mig (under tiden jag krystade). När BM kom tillbaka hörde jag hur hon rapporterade att mina värkar var ganska korta. Inte konstigt att jag också upplevde att jag krystade utan egentliga krystvärkar. Men så hade jag ju EDA också och det var första förlossningen så hur sjutton ska man veta hur det ska kännas?