Skriver igen; Jag är nöjd med mina operationer av både främre och bakre väggen. Hade också problem med avföringen tidigare och nu funkar det bra så länge jag inte blir förstoppad! Att man känner avföring genom bakre väggen tror jag är normalt, det är inte så mycket mellan tarmen och slidan. Det som inte är normalt är när det buktar ut i slidan.
Den största skillnaden för mig är att jag slipper tyngdkänslan vid lyft och promenader längre än 15 minuter. Jag kan även springa och hoppa vilket inte har gått på fyra år!!! EN väldigt stor frihet för mig, jag kan ju gå på olika pass på gymet nu tex!
Visst gjorde det rejält ont första tiden och jag hade väldigt stränga restriktioner, men jag följde dem gärna för att undvika problem längre fram. Min yngsta var runt ett vid första operationen och 1,5 andra gången. Det funkade bra, maken tog alla lyft och jag var inte ensam med barnen någon längre stund förrän efter tre månader. Maken handlade allting mm också. Han reste ivgä med barnen så att jag var helt själv första dagarna, det var jättebra! Han hade handlat innan och sedan hjälpte min mamma mig att handla en gång under tiden. Jag kunde ligga i soffan och vila hela tiden vilket hade varit svårt om de varit hemma!
Det tog lång tid innan jag kunde gå några längre sträckor utan att få känningar, min läkare sa at jga inte fick göra någonting som kändes obehagligt eller gjorde ont för att inte förstöra!