Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder

Ett snabbt svar: undvik alla tunga lyft eftersom det kan förvärra situationen, undvik allt som känns obehagligt över huvud taget.

Du födde så pass nyss att det kanske försvinner, blir säkert bättre i alla fall! Knip på du! Men ge dig inte om du inte är bättre om ett år! Jag har opererat både bakre och främre framfall och är jättemycket bättre även om jag inte skulle springa och hoppa i onödan.

Lycka till och läs gärna tillbaka i tråden!

• Gladhannapanna

Jag är ju opererad via landstinget och hade inga problem att bli tagen på allvar!
    Jag fick besvär efter bara 15 min promenad, svårt att bajsa och skav och tyngdkänslor. Vad väldigt öppen också.

Det är inte i samma skick som före barnen men helt klart bättre än före op.

• Gladhannapanna

Är det någonstans man ska kunna vara intim och detaljerad är det väl här?! Jag tar absolut inte illa upp utan tycker mest synd om er som har det så eländigt!!!

• Gladhannapanna

Trist att ni inte känner er bra bemötta!
    Jag fick info om att de inte vill op förrän det gått ett år efter sista förlossningen eftersom det tar så mkt tid att återhämta det som går av sig självt...

• Gladhannapanna

Jag vill inte nedvärdera någons upplevelser när jag skriver detta, bara så att ni vet!

Jag op för drygt ett år sedan, jag har fortfarande slappa slidväggar och risken för återfall är hög! Om jag tittar med spegel ser det väldigt öppet ut och man ser tydligt slidväggarna bukta, men jag har inte så stora besvär av det. Jag kan inte springa eller hoppa utan att det känns obehagligt samt att det fortfarande händer att jag måste hålla emot i slidan när jag bajsar.

Men för det mesta känns det rätt ok, slipper både skav och tyngdkänslorna jag hade före op. Eftersom jag har hormonspiral har jag inte provat tampong men innan op var det helt uteslutet.

• Gladhannapanna

Mani: vilken skitsits!!! Men du verkar ha träffat en lika bra läkare som jag gjorde när jag opererades och det är guld värt!!!

• Gladhannapanna

Mani: den läkaren som op mig har skrivit artiklar i ämnet och är lite känd för att sätta patienten före regler mm. Bland annat fick jag hennes direktnummer och order att ringa om jag undrade ngt efter op. Hon tog emot mig vid sidan av när jag trodde att jag hade fått infektion. Så himla bra!!!

• Gladhannapanna

Jag har bara blivit undersökt som en vanlig gynundersökning med ul samt ul av blåsan före och efter toabesök för att se om jag tömmer den ordentligt.

Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder