• mamarazzi

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

jag förstår verkligen att det blev jobbigt. gråt på. Det kan behövas ibland. Ny växel på måndag låter som en toppen ide.
    MASSA KRAMAR och lite mjuk bomull kastad åt ditt håll.

• mamarazzi

Laban: Åh nej vad trist att höra. Men som sagt det behöver inte vara kört. Försök att hålla modet uppe och vänta och se vad som sägs på onsdag.

Finesssan: Fick inte dina prog. idag. Har posten utdelning på lördagar?

Men jag väntar på samtal från citykliniken. Pratade med en kvinna där som sa att jag kunde få en tid på tisdag men jag sa att jag vill ha ett recept IDAG! Hon skulle prata med läkaren och ringa tillbaka men hon har ännu inte ringt och det var 1,5 timme sen.

Sedan har jag börjat oroa mig sååå för utomkvedes. Jag har ont nästan hela tiden på högersida. Fan! Hoppas det e något annat. Går det inte om till på måndag får jag väl åka in. De kan väl se X redan i vecka 4+4?

• mamarazzi

Shit nu har jag feber!! 38,5 gr.

• mamarazzi

Jag ringde KK akut och de skrek "blindtarmen!" Va fan!?

• mamarazzi

Nu har jag lugnat ner mig. Ringde lillaD och hon cochade mig.
    Citykliniken ringde och jag har ett recept på prog på apoteket!!! Mannen är på väg nu.

Ang. blindtarmen så tror jag inte på det. Jag avvaktar. Har nog bara influensan. Jag har tagit 2 panodil nu och hoppas det lättar. Suck! Ska till VC igen på måndag så jag får väl kolla med den läkaren då om det inte släppt.

Känns ju verkligen skitpositivt att få massa problem så här när man blir gravid - NOT!!! Varför har vi det inte enkelt??

• mamarazzi

Hej tjejer.
    Känner mig lite piggare idag. Har ingen feber nu. Skönt!

Sissela: jag har också funderat på att vi borde ha en tråd där vi samlar alla länkar, värden, prover, mediciner etc. Här får man ju leta ihjäl sig eller fråga samma fråga tusen gånger.
    Lägg in länken här när du startat tråden.

Ang. boken så är det ju superhärligt om några orkar och har energi. Jag har inte energi över till annat än att noja mig just nu. Kanske den dagen då jag sitter med ett barn i famnen (biologiskt eller adopterad) så kanske det finns ork.

BettanB: VAR är pp presen? Jag letar för fullt men hittar inte!!! Jag vill läsa.

EGO: Jo nu har jag ju börjat med proggen. Hur noga är det att man tar dem samma tid? Ska jag försöka satsa på att ta dem kl 22 och 10 typ? eller tog ni bara på kvällen innan ni la er och på morgonen då ni gick upp (kan ju variera)?

Hur snabbt kan man känna symptom av proggen. Mår illa idag men nu vågar jag ju inte tro på att det är några naturliga symptom utan tror allt beror på proggen...

KRAMAR

• mamarazzi

Det var ju en doktorands PP med Dr M hade visst hjälpt på något sätt.

Dock måste jag ju erkänna (ingenjör som jag är) att jag inte fattade mycket.

• mamarazzi

BP: tack för svaret! Men då är du ju ändå inte helt säker på att det var prog som gav dig illamåendet? kunde ju vara graviditeten. Jag kör på 12 timmar emellan då. Det har det inte blivit nu men jag börjar med det ikväll. Hoppas det inte gjort ngn skillnad.

Bettan: Ja det är ju TOPPEN! Funderade direkt på om jag skulle börja plugga så jag kan doktorera!

• mamarazzi

GRATTIS Krusbärisen! Åh sä härligt! Förlåt om jag missat alla turer men du är sjukskriven pga blödningarna?

Finesssan: Intressant artikel. Speciellt för mig som brukar vara sjuk då jag blir gravid. *host host och snörvel*

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8