• mamarazzi

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Nu har jag varit ute på en stärkande promenade och är rosig om kinderna och roslig i luftrören.

Kajolajo: Okej du får vara läkare också då. Men det kan bli förvirrande med två Kajsor som läkare eller? Ska vi säga så förresten? Att vi bara anställer läkare som heter Kajsa till vår underbara klinik?

Storkenflyger: AMEN!

Bling: SKÅL PÅ DIG MED VÄNNEN! och fan ta om du inte får ett bra 2009!!

SKÅL OCH GOTT NYTT ÅR ALLA UNDERBARA! TACK alla tjejer för ni finns!

• mamarazzi

Hej alla tjejer och GOTT NYTT ÅR!
    Här hemma har vi influesan inte så kul inte. Har BIM på fredag och kan inte tänka på annat. Både hoppas att det gått vägen men ändå inte. väntar ju på mina provsvar så det hade ju varit bäst att få dem innan jag blir gravid. Har heller inga recept på varken trombyl eller prog men jag tar barn albyl.

Franka: LYCKA TILL! Åh vad jag grät när jag hörde dotters hjärtljud första gången.

Linan: När hade du BF? Min dotter kom på BF + 14 och är det finaste barnet i världen så de som kommer sent är oftat finast.

Mikes Bride: Jag håller tummarna för dig. Fan vad mycket skit vi ska igenom!! ARGH!

johsjo: Du ska väl på återbesök? Jag har också tagit cytotec vid 2 av mina missfall men då har det tagit några dagar för det att komma ut och sen har jag blödigt upp till en vecka.

Ang. vikt så är jag en gammal viktväktare. Just nu ligger jag 2 kg över målvikten. inte mycket att bråka över men jag får börja tänka mig för vad jag äter.

Ang. missfallskliniken så är det ju toppen att så många är på! Håller helt med om att vi kan snabbplugga in läkarlinjen. Hoppar helt klart över alla onödiga kroppsdelar!

KRAMIS *host host host*

• mamarazzi

Godmorgon! Ser att även Bettan är upp den tidiga timme.

Jag har precis testat +... Helt galet. Mår illa som tusan med det kom inte förren efter jag plussat så det är nog för att jag är vettskrämd. Ni är först att få veta. Mannen ligger och sover.

Oh shit! Vad gör jag nu? Jag självmedicinerar med 1/2 barnalbyl om dagen. Ska jag dra ner den nu? Borde jag försöka få ett recept på progesteron? oh shit..jag är gravid...igen...

lucki: Åh nej vad trist. Hoppas att ni efter omständigheterna mår bra.

Kajsa: Inboxa mig med. Om inte nu detta går vägen måste jag ju göra något radikalt.

MB: Åh fy vad jobbigt. Men idag ska de väl vara på plats igen?

• mamarazzi

Åh tack! Ja det är väl roligt... Gud jag känner mig helt snurrig.
    Tyvärr känns situationen väldigt lik den för exakt ett år sedan då jag plussade den 1/1 och sen fick MA den 29/1. Då precis som nu var jag nämligen sjuk när jag plussade. Men va fasen inte kan jag hänga upp mig på det. det är ju en ny graviditet nu!! eller hur!?

• mamarazzi

Kollade upp mig ev. BF och det skulle i såfall bli i mitten av september. Detta MÅSTE vara 3:e gången gillt då jag får en september bebis. Fick mf 2005 med en kott som var beräknad i september och samma då i början av 2007. Visst måste det vara 3:e gången gillt?! (griper efter halmstrån här )

• mamarazzi

Detsamma! KRAM! (Tack för du var här!)

• mamarazzi

Hej Cia! Ja det var ju just pga dig som jag gick upp till 1/2. Fortsätter med det då.

Borde jag skaffa progesteron tro? Har försökt ringa RMC i Malmö men de öppnar först på måndag igen. Suck!

Ja visst borde det vara 3:e gången gillt! De andra missfallen har haft BF lite här och var så det har ju liksom inte funnits något mönster i det men NU finns ett mönster!! Ha ha ha!

• mamarazzi

Idun: Åh jaaa! vad bra då kör jag på samma. Har du tagit progesteron?

• mamarazzi

Iske: Tack!

BP: Tack för grattis. 1/2 barnalbyl är 125 g och 2 Trombyl är 150 g aca. Så lite mindre än 2 blir det ju.

Ni som har fått progesteron, vem har skrivit ut? Tror ni min vanliga läkare kan tänka sig att skriva ut?

Är det någon som vet hur länge man kan ta Rinexin? Jag har tagit det till och från sen julafton för då fick jag bihåleinflammation och nu har jag värsta influensan med supertäppt näsa så jag tänkte ge mig på rinexin igen. Ser ingenstans HUR LÄNGE man kan ta det.

Vinkar till bubblan *vink vink*

• mamarazzi

Ïdun: Men du tog trombyl va? 2 st ända till vecka 12?

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8