• mamarazzi

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Cia o krabaten skrev 2009-01-13 12:36:48 följande:

Mama: *Ler från öra till öra*
    För att du gillar att jag är KNÄPP? vad är detta för vänner! Tror jag ska skaffa mig lite riktiga vänner istället för ni - låtsas vänner! ARgh!
  • mamarazzi

Bling: jag har nog missat något? Är det så att du är Rh - men inte fått spruta eller är det så att du inte vet om du är Rh -?

• mamarazzi

Sissela: Det var jag som drog igång hela bakteriell vaginos grejen då den gyn jag gick till efter mitt 3:e mf testade mig (utan att jag visste om det). Hon ringde upp några dagar senare och meddelade att jag hade det och mumlade något om att det ju kunde vara en anledning. Jag googlade sen och såg att visa hävtar att det kan leda till mf. Jag hade dock INGA symptom vad jag vet och jag vet inte varför gyn bestämde sig för att testa. Kanske såg hon något vid undersökningen eller så bara fick hon det för sig. På mina efterkontroller efter mindra andra mf har jag inte testat för det...vad jag vet iallafall.

Nu ska jag imorgon (om dottern blir frisk) gå och testa mig hos en annan gyn. Vi får se vad hon säger.

• mamarazzi

Ja det skadar ju liksom inte att testa ju!
    Den gyn jag ringde till nu och sa att jag ville testa sa "nej det brukar vi ju inte gör... men om du är jätteorolig så är det ju inte bra". Jag sa med darr på rösten att jag var orolig för ALLT efter mina missfall. Då gav hon med sig.

• mamarazzi

Kajo: bra jobbat bruden! fattar inte varför vi antingen ska behöva bli jätteförbannade eller börja gråta för att få hjälp! Men bra att du äntligen fått kallelse.

MB: Ja men vad i bövelen! Men hur gick det till liksom. Det är ju skandal. Synd du inte bor i USA för snacka om att du kunde stämma dem då!!
    Ang. korvskinn så kanske din blivande man gillar korv?

Poppy: Jag som har varit konstant sjuk senaste året känns det som. Suck! Men ingen vill ta TNF-alfa på mig. "nej det gäller inte dig!".
    Om man INTE vill bli gravid och har höga TNF-alfa vad gör man då? Ingenting?

EGO: Som ni vet har jag ju varit sjuk sen i julas. Igår sa jag till jobbet att jag skulle komma in 2 timmar på em. iallafall. Tror ni inte att de ringde från dagis då och att min dotter har ögoninflammation. Så nu är jag hemma med henne istället. Har faktiskt själv ont i ögat sen i morse så det känns ju inte så bra heller...

Ringde barnmorskan för att boka om tiden jag hade idag. Jag skulle ju kolla bakteriell vaginos. Fick en ny tid men "nej det kollar inte vi utan vi ska bara ha ett hälsosamtal ang. mat och alkohol". Ja men vad f*n! Tror de inte att jag har koll på hur jag ska äta!? Då började jag gråta och sa att om inte de vill kolla BV så måste jag söka mig till någon annan. Så nu verkar det lösa sig.

Jag har också funderat lite löst på om jag skulle ta och sjukskriva mig på del- eller heltid. Jag har ett stressigt jobb som jag inte alls gillar och är rädd att det påverkar mig så jag jämt blir sjuk + att jag är rädd för att de nu ska leda till mf såklart. SÅ jag frågade BM på telefon om jag kunde få en läkartid för att diskutera detta och då börjar jag STORTJUTA. What? Jag är nog klenare än jag tror. Suck! Alla turer med sjukdomar, mf, gravid/icke gravid + att jag höll på att bli av med jobbet i höstas har nog tagit hårdare än jag tror. Vi får se hur det blir. Får nog kolla upp om de har någon kurator med.

• mamarazzi

DND: Spännande med föräldrautbildningen. Vi står på kö för att ev. börja till hösten. Har vi inte något biobarn på G då så börjar vi då.
    Jag skulle gärna adoptera men oroar mig för väntetiderna. Min lillebror är förresten adopterad men han är 3:e barnet så kanske det får bli en 3:a här med. NÄ VET DU VAD!

• mamarazzi

DND: Så du gillar ditt jobb men inte din arbetsplats?

• mamarazzi

Idun: tack för kramen. Skäms lite över att vara så labil men men...jag är la knäpp.

• mamarazzi

Oj vad många som är Rh -! Det är väl ganska ovanligt? Här verkar ju 50% ha det iallafall. Hum...

ginkgo: Hade du några sympom av bv?

Ang. adoption så är det ju bara ålder och sjukdomar som kan göra att man inte blir godkänd. Eller ja det finns ju fall då annat har gjort att inte (blivande) föräldarar blivit godkända men då är det rätt extrema fall som typ rasistiska åsikter och väldigt dålig miljö för ett barn som typ massa alkohol. Inte tror jag någon här inte blir godkänd om det inte handlar om ngn sjukdom. Ang. för hög ålder så vet man ju innan hur gammal man är så det ska ju inte komma som en chock.

MB och Idun: ja jo vi får se hur det blir. Idag känner jag nog ännu starkare för det då kontoret ringer och mailar stup i kvarten och säger vad jag inte gjort. Klart jag inte gjort det! Jag har ju varit SJUK!! aldrig får man vara sjuk i fred. En sjukskrivning hade gjort att jag hade lagt allt på hyllan ett tag.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8