• Lycka77

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Välkommen tillbaka lillaD, du har varit saknad!

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Lycka77

Här är en till som missat att lillaD är gravid.... Det är ju underbart! Grattis!
    Det kommer att se bra ut på måndag!

Iske - grattis till dottern! Visst är det du som tidigare skrivit att din lilla är så stor så att du inte kommer att få gå tiden ut? Är du nu i 25+ eller i 24+ ?
    När vi var inne i förra veckan då jag var i 25+2 vägde vår lill* uppskattningsvis 1100g, det känns ju som våran också är riktigt stor då.

• Lycka77

Härligt med sparkar Franka!

Idun, jag känner igen mig i gråtandet, jag är också inne i en "tårperiod" just nu, väldigt känslig för allt. För mig, bortsett från hormonerna,  tror jag mycket att det beror på att jag nu börjar förstå att det faktiskt finns en liten i mig mage, och att jag troligtvis kommer att bli mamma till sommaren!

Cia - hoppas det går bra med bakandet!

lillaD - det är härligt med dina långa inlägg!

Vad får du för behandling denna gång?

• Lycka77

ja, usch usch för sånna dagar a80, de är inte alls roliga, och när oron väl slagit klona i en så är det så svårt att komma dem, även om man hör hjärtat slå.
    Är det inte dags för din räka att lugna sig snart? Du har väl inte så lång tid kvar nu?

• Lycka77

lillaD - mina tankar till dig imorgon, lycka till!

spirit - det är hårt, mycket tråkigt. Hur många försök har ni gjort?

mamarazzi - måtte blödningarna hålla sig borta!

mb - hej hej! Skönt att kroppen kommit igång igen!

Jemema - hej och välkommen! Väldigt tråkigt att läsa om ditt mf

Idun - skönt att allt var bra med den lill* Jag känner så väl igen mig i dina känslor, det är så mycket känslor i omlopp i kroppen att de kan komma ut på vilket sätt som helst. Idag har för mig varit en sån dag då känslorna var tvugna att komma ut, och denna gång i form av tårar, som de för mig oftast gör.
    Är du sjukskriven på heltid nu?

Bettan - hoppas de hittar ngt på utredning och att du kan få hjälp!

Poppy - härligt att se dig igen!
    Lycka till med undersökningen i veckan!

HK - förstår att det är tufft och känns hopplöst

Kramar till alla andra!

• Lycka77

bp - ja tack allt är bra. Som jag skrev är det dock mycket känslor i omlopp. Väntar som du med spänning på den första hickan. Hur mår du själv?

Go mamarazzi!

speransa - tråkigt att det blev mf igen Jag är också en av dem som var tvungen att börja med både Fragmin och Trombyl från + för att bebisen skulle ha en chans, innan dess har jag inte kommit så långt som till att få se hjärtslag.

Det finns en lista med prover i Finesssans blogg, men det är nog omöjligt att få igenom alla hos en "vanlig" läkare.

• Lycka77

Tjohooo för lillaD, härligt!!!

speransa - vad jobbigt
    progesteron tror jag att nästa alla här inne har använt sig av. Frågan är just, hur länge orkar man?

• Lycka77

DND - jag har länge haft samma tanke, även skrivet om det i vår "blogg-tråd" men det verkar inte som ngn nappade på idén.
    Sen finns det en tjej som har haft 12 mf och nu fått en son, hon kommer från min hemstad och varit omskriven i lokalpressen, nu visar det sig att Allas och Året Runt blivit intresserad av att skriva om henne (jag läser hennes blogg) Inte de mest lästa tidningarna kanske, men alltid något.

Poppy - skönt ändå att det inte var något tok med livmodern, men ack så jobbigt att inte få några svar, och en skitläkare på toppen av det *grrrr*

Läkarna på spec.mvc på UAS är ju för att skriva ut Fragmin, finns det inte något sätt du kan få komma till en av dem för att planera inför en kommande grav? Det känns hemskt att du inte ska få tillgång till hjälpen när den finns nära.

• Lycka77

Kopierar in ett inlägg från bloggen som jag pratade om:

"Min läkare hittade ett avvikand provresultat i min journal. Från 2003!! Den där idiotläkaren jag hade som sa att jag aldrig skulle kunna bli mamma hade gjort ett blodprov 2003 men sen aldrig brytt sig i svaret. Det visar sig att mitt protein C är avvikande.

Förekomsten av protein C-brist medför att blodet har något ökad förmåga att levra sig (koagulera) vilket ibland medför ökad risk för blodpropp. Särskilt i samband med andra yttre faktorer tex graviditet. Min läkare skickade mig till hematologen för ytterligare tester. Och visst, jag har en protein C brist. Den är jag född med och kommer från min mamma. Testet som togs 2003 var alltså otroligt viktigt och han bara missade det. Nu ska hela min familj testas och se vilka mer som lider av detta.

Hematologen berättade för mig att det här är orsaken till mina missfall. Det innebär att alla missfall hade kunnat undvikas om läkaren hade gjort sitt jobb. Tanja som chansade när hon gav mig Fragmin (blodförtunnande) gjorde helt rätt. Hon CHANSADE och sa att det kunde förebygga ett missfall. Hon tog det säkra före det osäkra och jag är nu i vecka 14 +6.  Det är en sån välsignelse. Hematologen har sen dess ökat min Fragmindos. Han sa att alla mina tidigare barn förmodligen dött av blodpropp. Det hade enkelt kunnat undvikas. han ska hjälpa mig skriva en anmälan mot den första läkaren.

Tänk att en persons livsöde kan ligga i händerna på en läkare och får man fel läkare kan hela ens liv vara förstört. Och tvärtom, kommer man till rätt läkare kan allt bli underbart"

Länken till bloggen är:  http://imammasmage.blogg.se/
  • Lycka77

Härligt Krusbär!!!! Grattis!!!

• Lycka77

Hoppas det gick bra på jobbet idag Cia!
    Jag har också jobbat idag, fick hoppa in pga sjukdom, tyvärr ställde datorerna till det lite, men annars gick det bra.

mamarazzi - grattis i efterskott!

lillaD - inte alls konstigt att du har de känslor du har, vi har ju levt i det här så länge nu. Jag tyckte också att det var jobbigt när folk tittade och kommenterade magen, försökte gömma den så gott det gick fram till v.18, men sen var det kört.
    Hoppas det kommer att kännas bättre för dig snart. Jag är ju i vecka 28 nu, men kan ännu inte glädjas fullt ut över bebisen.

fröken Joper - tack för ditt inlägg och lycka till!

Det kanske var jag som var lite otydlig i mitt förra inlägg, men texten jag kopierade in handlade inte om mig och det är inte min blogg, utan en tjej som tyvärr har mycket gemensamt med oss här.

• Lycka77

Tänk så otroligt lika tankar och känslor vi har i den här tråden. Just ensam har jag också kännt mig mycket, och gör det till stor del fortfarande. Flera av våra kompispar har jag inte orkat umgås med under åren som gått och nu finns verkligen inte orken att göra något åt det. Och träffa nya männsikor går det ju åt massor av energi till, och så måste man ju vara trevlig då så det blir det inte tal om.
    Tänk vilket underbart kompisgäng vi skulle bli tjejer!

• Lycka77

stella - härligt med v.31! Artikeln handlar om samma tjej som jag pratade om tidigare, och länken var till hennes blogg

Det blev visst ett stillsamt party här igår, själv däckade jag direkt efter melodifestivalen....

Kramar till Bling och en förhoppning om ljusare stunder!

• Lycka77

Jag skulle gärna ta mig in till Sthlm för en trådfika!!

Hella - åh vad spännande! Lycka till när det beger sig!

Själv har jag varit hos bm idag, allt bra utom sockret, så nu är det min tur att göra en glukosbelastning, på torsdag blir det av. Hur läskigt var det nu igen att göra det? Men först ska vi hinna med ett tillväxt-ul imorgon.

DND - jag förstår inte heller riktigt din mans provsvar. Kanske är det så att det ändå finns tillräckligt många trots att några är "defekta"

Helt riktigt, det gör inget att bli gravid under sprayperioden. Om ni ska göra ivf, är det Falun som ni är inne på då?

Appropå Falun, det var länge sedan mamma till Astrid visade sig, hoppas allt är bra med henne!

• Lycka77

Inte alls bra helg för mig tyvärr

DND - hmm, konstigt svar av doktorn. Det verkar ju inte som hon själv kan tolka resultatet. Hur lång tid efter din man var sjuk lämnade han provet?

• Lycka77

DND - då kan det ju vara för att han har varit sjuk, spermierna som kommer "tillverkas" ju 2-3 månader innan de kommer ut. Hoppas på det.

bp - har du fått Bricanyl pga sammandragningar, eller är det något annat?
    Ska jag ha egen Citron med mig???

• Lycka77

Tack för alla kommentarer om glukosbelastningen, jag ska ta med mig citron och hoppas på ett bra värde!

Härligt med buffar Krusbär!

bp - vad jobbigt att du har så mycket besvär av sammandragningar. Hoppas samtalet med läkaren går bra idag.

För oss gick det bra på tillväxt-ul idag, fortfarande lite större än medel. Idag avslutade vi med en liten titt i 4D, har inte gjort det sen bebben var miniliten, det finns ett halvsuddigt foto för de som vill se, där liten har foten i högra ögat

• Lycka77

Tack för kommentarerna om vår lilla eskimå vi tycker själva att h*n är rätt söt

mom2006 - men är PCO en orsak till mf? Jag skulle absolut även gjort mf-utredningen som du bokat tid för.

Hur mår du nu lillaD?    Åh, ska du också vara i Sthlm den helgen, skulle ju vara roligt att träffa er alla!

Krusbär - härligt med hjärtljuden! Grattis till halvtid!

För mig gick glucosbelastningen bra - skönt!

Nu ska jag titta på Malou där Jonna och Marcus Birro är idag, hoppas på ett bra inslag.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8