• Lycka77

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Tack för alla kommentarer och stöd om GBS igår, när oron redan sitter utanpå så rinner det lätt över, det känns lite bättre idag.

Lilleskuttan - japp, jag började med Kåvepenin direkt igår. Skönt att din GBS försvann, hoppas att den inte har kommit tillbaka. Hur ofta har du lämnat odling? Det är skönt att höra att man ska få dropp vid förlossningen, visst ska du också föda i U-a?

Hej och välkommen NenneN!

Undrar också hur det gått för Mikes Bride.

Hej och välkommen Malinen,

När man gör ivf och tar prog så tar man 3/dag men om det är Crinone tar man 2/dag, men då har man slagit ut kroppens efen produktion.
    Jag har aldrig fått grav symptom av vare sig Crinone eller Prog, så man måste inte få det.

Mamarazzi - jag har inte kännt av några biverkningar alls av Fragmin, förutom blåmärkena

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Lycka77

Bra idé med en tråd för våra män! Jag ska tipsa maken om den, men jag är osäker på om han kommer att gå med.

• Lycka77

mb - skönt att ni mitt i allt detta har en varsin bra läkare, det är mycket värt. Håller tummarna för att det inte är ett x.
    Har ni fått veta hur det gick på mannens skiktröntgen? Skönt med en op tid för honom.
    Kram

DND - hoppas ni får en underbar resa!

Spirit - tummar för att det ska gå denna gång!

Cia - hoppas att ni också får en toppen resa!

Krusbär - tummar för ett lyckat vul idag!

• Lycka77

Så underbart Krusbär! Nu vet vi att du kommer att få en härlig jul, bästa klappen!

Passar också på att önska er alla en underbar jul!

Nu ska jag ställa mig och trilla köttbullar.

• Lycka77

Nu har vi äntligen kommit hem igen efter firat både jul och nyår på flera olika ställen i vårt avlånga land. Och som vanligt möts man av att både glädje och sorg drabbat de tappra tjejer som finns i vår tråd.

Grattis Laban, hoppas det går bra denna gång!

hk - vad trassligt det är med ditt TNF värde, finns det inget annat sätt att få ned det på?

mikes bride - fy vad jobbigt, hoppas att värdet sjunkit tills på måndag så du inte behöver genomgå skrapning.

barret08 - beklagar förlusten av er son. Välkommen hit.

bp - du har samma funderingar som jag har *ler* jag borstar också med eltandborste och har funderat flera gånger om det kan störa bebben, men än så länge borstar jag på.
    Är det dags för dig att sluta med Fragminet snart?

MizzT - Grattis till ett bra rULoch till tjejen, måste kännas härligt!

Kajolajo - spännande med strandvägskliniken, hoppas du blir nöjd!

Krusbär - Åhh vad skönt att allt såg bra ut! Nu bestämmer vi att blödningarna slutar så oron iaf kan bli lite mindre

Linan - vad spännande, hoppas du får träffa din lill* snart!

Cia - välkommen hem! Skönt att ni haft en bra resa.

Önskar att vi alla få ett riktigt bra 2009!

• Lycka77

bp - var det så långt tid kvar, vilken vecka kommer du (vi) att vara i då?

• Lycka77

DND - välkommen hem och god fortsättning!
    Skönt att det inte blev några större skador med foten, vad har du råkat ut för?

Spirit - vad tråkigt med tidigt mf, men om det var så att du blev gravid på "hemmaplan" så är det ju fantastiskt. JAg har en vän här på fl som försökt bli gravid i många år både hemma och med hjälp av flera inseminationer och ivf. Efter ett par månader med akupunktur och örter som laddning inför nytt ivf så var hon gravid utan ivf, helt otroligt!

vild i håret - grattis!

Mikes bride - tänker på dig idag och hoppas att du slipper op!

Kajolajo - hoppas resan och besöket blir bra! 

johsjo - hoppas det går bra på jobbet idag!

mwb - pencillinkuren är uppäten och jag ska lämna in nytt prov för odling idag, och jag hoppas verkligen att GBS:en är borta nu.
    Hoppas att det går bra för dig på onsdag på nya jobbet!

Vad duktiga ni alla är med viktmisnkning och träning, stort grattis till er!

• Lycka77

Många bra idéer här med både nya kliniker, artiklar och namninsamling. Tyvärr har inte heller jag ordets gåva och överlämnar det med varm hand till någon annan. Nu när man passerat veckorna då risken för tidigt mf minskat så har andra nojjor tagit vid, hur står det eg till med tappen??? Ni som är/har varit gravida, har ni undersökt tappen, och hur går en sån undersökning till? Kan man se det på ul? Vad är det mer som man, som nojjig, "bör" be sin läkare om? bp - när har du tid för rUL, måste väl vara snart? Själv ska jag iväg på fredag? Linan - åh vad spännande!!

• Lycka77

hmmm, undrar varför det inte blir några mellarum...? Hoppas det går att läsa ändå.

• Lycka77

Grattis mamarazzi!!!

mwb - skönt att kroppen verkar ha kommit igång igen, men vad trist med öroninflammation, hur känns det idag?

Kajoloajo - skönt att du gillade läkaren, hoppas nu att recepten kan hjälpa dig

bp - härligt att du känner av bebben!
    Min har varit väldigt lugn senaste dagarna så efter en jobbig fm idag åkte vår AS fram och hjärtljuden finns kvar! Måtte allt vara bra på fredag!
    Lycka till på måndag!

hk - Tack! Visst kommer du ihåg rätt - ivf för hela slanten, den lill* som bor i mig nu är dock resultatet av ett FET, efter 3 fulla ivf:er.

lucki - vad tråkigt ta hand om dig

Iske - jag har nog skrivt det tidigare -  Dinkelgröt med extralinfrön och Paraffin från Apoteket hjälper mig med min mage, hoppas det gör susen för dig med, förstoppning är inte kul.

mb - vad dåligt att du inte fått svar. Att gå och vänta är verkligen tortyr. Hoppas på det bästa så det inte stör era bröllopsplaner. Var ska resan gå? *kram*

Flödesmätning och tappkontroll *noterat* ska ta upp båda undersökningarna med läkaren på fredag få se vad han säger, tack för responsen.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8