• Lycka77

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

mamarazzi - 1) bara tagit fram
    2) avstår än så länge från både träning och sex, 19+0 idag.
    Jag har en svärmor som är barnmorska och pratade med henne om att ev börja träna lite för att inte bli helt förslappad, men det vill hon INTE att jag skulle göra, jag får hålla mig till lugna promenader.
    Sex kommer vi nog att avstå från ett tag till, jag är ju ytterliggare nojjig nu med tanke på GBS:en (vet dock inte om det påverkar alls) vilken tyvärr känns som den är tillbaka

magis2 - härligt att du är lycklig och mysigt med dop!

Krusbär - Kors vilka långa väntetider! Vi avstod också från kubb/nupp, men ska man göra det så är det väl i v 12-14 tror jag. Det tidigare besöket hos bm är mest för info och för att kolla hb och blodsocker.

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Lycka77

mamarazzi - skönt att sänkan gått. Men vad tråkigt att dina provsvar inte kommit ännu, det är ju svårt att släppa vad de skulle ha visat. När infaller 6+4 då?

lf - jobbigt att blöda så länge, jag har skrapats varje gång efter mina ma och då har jag inte blött mer än en vecka efteråt, skönt att du har tiden på onsdag så du kan prata med dem

bp - Lycka till idag!!!

Iske - mammor har ju en förmåga att alltid vilja framföra sina åsikter, så har även min, antinger säger man ifrån, eller som jag - biter ihop, ler och kokar inombords.....Jag tror att de vill väl på deras eget lilla sätt.

• Lycka77

mb - fy fan vad tråkigt det är ingen hejd på tråkigheterna för er, förstår att det var skönt att det inte var mola, men ändå..... Otroligt dåligt att de inte har hört av sig till dig tidigare med provsvaren, fick du någon förklaring till det? Många många kramar

mamarazzi - tiden har ju tyvärr en tendens att gå otroligt långsamt när man är gravid eller försöker

kakgumman - beklagar dina mf

nästan alla våra diagnoser och behandlingar finns i behandlingstråden som du hittar i trådstarten

• Lycka77

mb - undrar också hur är det med maken, det börjar väl närma sig hans operation nu i dagarna.

• Lycka77

Åh Laban, otroligt tråkigt
    Jag tror benhårt på Fragmin/Heparin, då jag själv fått mf med 1T och än så länge går det ju bra med Fragminet. Min läkare sa senast på rUL att man vet att Fragmin har en graviditetsbevarande effekt i början av en graviditet.  *kram*

bp - skönt att allt såg bra ut idag!
    För oss var rUL ganska likt alla andra ul vi varit på då de brukar gå igenom hela bebben med oss varje gång.
    Vi fick inte heller veta hur lång h*n var, endast huvud och lårbensmått, jag tror det är vanligast när vi kommit så pass långt. Däremot så har jag läst att i v. 19+.... så är den normala längden 22cm, och det är inte så lite det!

• Lycka77

bp - vad tråkigt att du är besviken på ditt rUL, men jag tror inte att du behöver oroa dig för att bebben rörde sig för lite. På våra tidiga ul så hoppade vår lill* omkring och gjorde kullerbyttor och nu på rUL så viftade den lbara ite med ena handen och lite med benen - ganska lugn och man jmf med tidigare gånger med andra ord.

Finesssan och Cia - hoppas det går bra för er båda på BVC.

DND - lycka till med kursstart idag! Ska bli spännande att höra vad du tycker om den. 
     grattis till din viktminskning, härligt!

Mamarazzi - härligt med illamående, eller hur

Idun - skönt att allt var bra idag!

Ang blodgrupp så har jag faktiskt ingen aning om vad jag har, och ej heller vad maken har, det kanske man skulle ta reda på.....

Själv har jag varit iväg till min nya psykolog idag på fm och det kändes mycket bra, hon jobbar just med mammor som inte mår bra, både blivande och de som redan fått sitt barn, och det kändes som hon verkligen förstod hur jag mår.

• Lycka77

Fy tusan Franka vilken upplevelse, otroligt skönt att få se att allt var bra.
    Vad sa läkaren, ska du ta det lugnt nu eller "bara leva som vanligt"

Jag har inget direktnummer till min bm, utan ringer på deras växle under telefontider. Däremot har jag fått direktnr till läkaren på spec mvc, så det känns bra.

• Lycka77

SisselaM - du är verkligen i farten, och har många bra idéer! För mig får du också gärna lägga ut brevet här, men det kanske blir lite rörigt och då är det nju lättare att inboxa det till oss, och det är inte svårt att lära sig hur man gör

bp - härligt att du fått höra bebben, var du hos bm idag?
    Vi ska dit på måndag, vad görs eg på detta besöket?
    Ska även passa på att fråga om min blodgrupp då.

• Lycka77

Nu är jag tillbaka efter att ha proppat i mig smörgåstårta i två dagar och ligger nu i soffan och jäser, är sååå mätt!

Tack för länken till bloggen Cia, det gick bra att komma in, bra idé!

Grattis till jobbet Bettan!

Fina hus båda två Iske, Lycka till!

DND - håller tummarna för att det är ett bra illamående!

Finesssan - jobbigt att den lilla inte vill sova.

Vad blir det för party ikväll då, körslaget eller?

• Lycka77

Hej LillaD, vad roligt att se dig här igen, hoppas du har det bra!

Lycka till på tisdag Iske!

Håller tummar och dansar för både DND och Sissela!

Härligt att komma iväg lite Idun, maken och jag håller också på och spånar om en helg iväg någonstans.

Nästa helg ska vi dock en kort sväng till Sthlm och fira födelsedag, och då ingår såklart en middag ute, därför tänkte jag höra om ni har några trevliga resturrang tips till oss, det ska helst vara en ganska "vanlig" resturang. Vilken är er favvo-resturang i Sthlm?

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8