• Lycka77

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Mamarazzi - GRATTIS! vad underbart!

Saffran - spännande, Lycka till!

Kajolajo - ja, nu borde bebisarna spruta ur dig Skrattande
    Hoppas ögat blir bra snart!

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Lycka77

a80 - härligt med v.31. Hur ofta har du gått på tillväxt-ul?
    Hoppas allt ser bra ut nästa vecka!

Hej Mavros, om man har problem att bli gravid så brukar den vanligaste tågordningen vara, Pergo, Puregon (el. liknande), stimulerad insem. och tillslut IVF, men alla läkare har olika vanor. Det gäller bara att hitta en bra läkare, vilket vi alla vet inte är det lättaste.

• Lycka77

bp - jag tar fortfarande mina sprutor i magen, men jag har "flyttat upp en våning" så nu tar jag dem i vecket ovanför naveln, istället för vecket under naveln, där borde det väl inte vara någon risk att träffa bebben.

Jag har inte heller mätt sf mått än, blir på nästa besök hos bm i v.25, som de andra redan skrivit.

a80 - hoppas det går bra både på tillväxt-ul och på tentan, och att kräksjukan försvinner - snabbt!

Jag ska iväg på tillväxt-ul redan på måndag, 22+1 och sen ett i v.31, och att vi hinner med något däremellan är inte omöjligt Flört

• Lycka77

bp - enligt planen så ska jag sluta med Fragminet på måndag, därav skall jag göra flödes-ul då, och när jag ändå är där så gör vi tillväxt-ul och tappkontroll. Man jag kommer att kämpa med näbbar och klor för att få behålla mina sprutor, de gör att jag sover bättre om natten.

Japp, jag har börjat äta Niferex 1tablett/varannandag, men har bara tagit dem 2 dagar än så länge, är lite rädd då jag redan har problem med förstoppning och vill inte att det ska bli värre.

Jag har försökt hålla magen i kontroll med kosten men nu känns det inte som det fungerar längre, är det någon av er som tagit nåt för att hjälpa magen igång?

Krusbär - jag kollade ferretin i början av grav och läkaren blev lite förvånande då jag hade ett ganska högt värde, men än dock så har mitt hb börjat sjunka nu. Så som sagt behöver ferritin och hb inte hänga ihop.

Min bm sa också att kroppen bara tar upp det järn som behövs, men jag vet inte om det stämmer.

• Lycka77

Tack cia! Krusbär - härligt att allt såg bra ut! odd - grattis till v.37, det börjar närma sig!

• Lycka77

Vad jobbigt med sammandragningar Idun. Kommer de fortfarande nu när du är hemma?
    Jag som bp har inte heller kännt av några ännu, och de får gärna hålla sig borta ett tag till.
    Förr oss gick det bra igår!
    Allt såg så bra ut som det kan göra, stor härlig moderkaka, en bebbe som var lite större än beräknat, kärlen var som de ska och tappen lååång, så just nu känner jag mig lugnad, vi får se hur länge det sitter i.
    Det var en ny läkare vi träffade igår och även hon var riktigt bra, det var ingen diskussion om jag skulle fortsätta med Fragmin eller inte, så nu ska jag ta dem fram till v.35 och sen får vi se, även det känns såklart jättebra.

Iske - hoppas det går lika bra för dig imorgon!

• Lycka77

Tack tjejer, just idag känns det bra, vet dock att svackorna kommer igen.

Idun - hoppas det ger med sig, vila och ta hand om dig!

bp - Skrattande min läkare sa att det är från v.24 man eg kan bedöma hur kärlen till livmodern ser ut, det är då de är färdigutvecklade, så att försöka få till ett flödesul efter det är nog en bra idé.

a80 - skönt att magen växt som den ska. Hoppas det går bra imorgon och framförallt på torsdag!

Bettan - härligt med nya lägenheten och att det känns bra!

• Lycka77

Iske - skönt att det gick bra igår, hoppas det går lika bra idag!

ginko - *många kramar* fy för att vi måste må så dåligt

DND - härligt att du fått prata med DrB och att du fick sån bra ordination.
    Konstigt att du fick utslag så tidigt i cyklen med en blåsa på endast 12mm, ni får kanske ligga i ett par dagar nu

• Lycka77

Vad undernart a80, grattis!!!

Välkommen Irma, beklagar dina ma.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8