• Idun 78

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Mamarazzi, jag gjorde som Franka, bak-fm och fram-kväll. Funkade för mig.

Krus, jag fick heller varken tid till BM i Västermalm eller Gamla Stan eftersom jag bokade så sent, så därför blev det först MVC i Alvik (Traneberg). Jag trivdes dock inte alls med min BM där och lyckades senare, typ i v.18, byta till BM i Gamla Stan. Där trivs jag mycket bättre! Så försök propsa dig till att få komma till dem, även om du får inskrivning senare än praxis.

Vink till Magis, tänk att du redan har en så stor dotter!

• Idun 78
    Svar på #958
    Finesssan, sjukt spännande länkar! Tror inte jag vågar börja ta Omega-3 nu, men kanske att jag kan ta det när jag slutar med T i v.37+0? Vad tror du? Tomatjuice däremot tänker jag köpa hem redan imorgon.

Jag har inte heller sex, badar inte (varken i badkar eller badhus), och motionen begränsas till promenader och gravidyoga (som jag ska börja med på torsdag). Jag är helt enkelt för harig. Först vill jag ha en bebis innan jag vågar "gambla". Vid nästa graviditet (för det ska bli flera ropar hon bestämt!) kommer jag kanske bli lite tuffare. Vi får se...
  • Idun 78
    Finessan skrev 2009-01-11 23:27:34 följande:
    Annars är det visst i slutet av graviditeten som Omegan är speciellt bra för bebisens hjärna. Jag tror inte att Omegan påverkar blödningen särskilt mycket. Jag fick grönt av både Dr B och min läkare på specen. Då får man tänka att jag gick på väldigt höga doser blodförtunnande OCH hade blödningskomplikationer. Du gör dock det som känns bäst för dig. Nä fy, jag vågade mig inte på något heller. Jag gick på gravidyoga och det var alles. Det var mycket som var big NO-NO.
    Ja men då kanske jag ska börja äta Omega-3. Du gjorde det alltså under grav trots att du gick på både T och F? Fick nämligen för mig när jag läste tråden du tipsade om att du inte åt Omega-3, pga att du redan gick på både T och F. Men då kom ju allt i ett annat läge. Omega-3 verkar ju väldigt bra, särskilt för oss med höga TNF-alfa värden.
  • Idun 78

DND, aldrig hört om, men det låter ju spännande. Kanske är nedlagd nu dock? Vi kanske ska starta en egen?

• Idun 78

BP, jag har ännu inte varit på gravidyoga, börjar på torsdag men jag ger rapport efter det.

Mikes, fy f*n vilket sätt Det är nästan så man vill stämma dem!

Tack för tips Finesssan!

• Idun 78

Åh Laban, vad trist att det var som du befarade. Jag är inne på samma spår som Finesssan, öka ASA-dosen redan vid ÄL. Själv tog jag 150 mg T från ÄL och då fungerade det jättebra!

• Idun 78

Lycka och BP, jag har ju glömt att gratta till lyckade rUL!

• Idun 78
    Svar på #1040
    Vi kan vara bittra ihop! Och dansa bitterdansen. Hur nu den skulle se ut.
  • Idun 78

Var hos BM idag och mätte magen och kollade blodtryck, järnvärde etc. Magen låg fint på kurvan, järnet var lite lågt (110) men inte katastrofalt lågt, men jag fick smisk på fingrarna för att jag äter för mycket socker. Skär ner på godis, juice, läsk och högst 1-2 frukter per dag var domen. Ja ja vi får väl se...

BP, vad tråkigt att du inte hade en positiv upplevelse av rUL. Min BM på rUL var den mest sympatiska sjukhusperson som jag träffat under hela den här missfallssvängen (verkar ju ha en tendens att enbart dras till skitstövlar annars). Hon var så lugnande i sitt sätt, förstod ju att vi var dönervösa, men lyckades verkligen få oss att gå därifrån flygandes på moln (och det är inte ofta jag får den känslan efter ett sjukhusbesök). Tänk om alla BM var som hon.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8