• Krusbär

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Grattis Idun! Och skönt att det gick bra för dig också, Iske!

Mamarazzi: Grattis till lyckat vul! Känner igen känslan, det är skumt att alla blir så glada när man berättar när man själv inte vågar tro på det. Fastän det blir bättre med tiden och jag är ganska lugn för tillfället (14+0 i morgon) är det fortfarande skumt att alla tar allt för givet och pratar framtid som om ungen redan var ute! Man får tänka att de måste ha rätt.

Vinkar till er andra!

Förresten - finns det nån ny behandlingstråd?

• Krusbär

Mama: Dumma chef! Jag blev sjuksriven, först på heltid och sen på halvtid, av min gyn. Både han och bm tyckte att jag skulle jobba haltid tom v 14. Kan du inte bli sjukskriven, då kan väl inte chefen säga nåt?!

Jag blev nog lugnare efter KUB-testet. Dels hade jag passerat v 12, men sen var det skönt att veta att allt var bra. "Riktigt" ul och massor av beröm från bm för stilig och duktig bebis gjorde också sitt till.

• Krusbär

Mama: Stackars, det måste vara jättejobbigt att må som du gör! Lite kanske kan kopplas till graviditeten, men det verkar vara mer än så? Vet inte hur det funkar med antidepressiva, men kanske skulle du prata med någon (psykolog eller terapeut)? Bm borde väl kunna ordna det?

Kan du berätta för svärmor om dina mf och oro? Så kanske det känns ok att du inte är lika snäll och stark som vanligt?

Ang. sjukskrivning så hade jag väl tur att läkaren själv föreslog det. Hade nog inte kommit på tanken själv, men nu i efterhand var det ju toppen.

Och det lite blir bättre efter varje vul osv!

• Krusbär

Hej och välkommen, Jessika! Känner ju dig från den andra tråden, som jag tyvärr inte hänger med i så bra. Det var tråkigt att höra att det inte gick vägen för dig! Hoppas att du hittar en bra doktor och får dina mediciner till nästa gång. Kram!

Mamarazzi: Vad härligt att du mår bättre! Och skönt att du får jobba hemma. Men kan inte samtal med kurator vara en början? Om inte annat för att kunna gå vidare till nån annan?

MWB: När börjar Greys?!

• Krusbär

En fråga till er kloka gummor: Någon som äter omega-3 för gravida? Det ska ju vara så himla bra under graviditeten, men är samtidigt blodförtunnande så man ska inte kombinera det med t ex Trombyl. Men 1 T och 1/2 dos omega per dag borde väl inte vara värre än 2 T?

• Krusbär

Cia: OK, då hoppas vi på bekräftelse från Finessan!

Jessika: Jag tror att allt går bra! V 14+2 idag. Var på KUB-UL för två veckor sen och då var det full fart. Nu är det RUL om en månad som hägrar. Tills dess får man väl bara anta att lill*en växer. Men jag har (tack och lov!) inte haft några blödningar på länge nu, senast var nog i v 8 eller 9.

• Krusbär

Jessika: Jag har också haft en ofostrig, med växande hinnsäck och gulesäck men inget foster. Hade mycket gravsymtom men småblödningar ända tills det kom ut av sig själv i v 13. De misstänkte också mola först, men det var det inte. Jag fick otroliga smärtor och störtblödning och åkte in akut. Därefter blödde jag som en mens i en vecka ungefär. Hade färgade flytningar i ytterligare ett par veckor, vilket de sa på sjukhuset att man kunde ha. Så det behöver inte vara mola!

• Krusbär

Jessika: Jag hade en inbokad tid för skrapning ett par dagar senare, men den ställdes in eftersom det mesta hade kommit ut. Hade dock tjock slemhinna kvar och fick Cytotek. Tog aldrig hcg heller, men enligt min läkare så hänger halten av hcg ihop med hinnsäcken, så finns det en tillräckligt stor hinnsäck så kommer också hcg:t att vara högt. Till mig sa de också att tre veckor kunde man blöda, men kanske inte lika mycket. När ska du till kk?

Idun och babblar: Tack för svar om omega-3. Då är det nog ingen fara!

Idun: Skönt med sjukskrivning och lite yoga-gråt!

Snozie: Stort grattis!

Bettan: Nej, vad tråkigt! Kanske behöver du starkere grejer, som kortison? Har du koll på ditt progg-värde?

• Krusbär

londonfredrika: Usch för blod, det är verkligen en rysare. Men det kan ju vara ok ändå. Vilken vecka är du i?

Finessan: Tack för länken om omega-3!

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8