• Krusbär

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Mom: Ja, för mig är det ju en stor skillnad att graviditeten var normal så långt. Tidigare har vi sett redan vid 5+ att hinnsäcken är för liten. Är nu i v 8 (7+2) och var 6+4 då vi såg hjärtat.

Barret: Jag skulle nog också vänta minst en riktig mens efter mf även om du inte orkar vänta på utredningen.

• Krusbär

Mizz T: Nej, fostret kan ju såklart dö efter att man har sett hjärtat slå. Men i mina tidigare graviditeter har man ju tidigt kunna se att fostret antagligen inte lever och då är ju risken för mf väldigt stor. När man ser hjärtat så finns det ju iallafall fortfarande en chans eftersom fostret lever.

Varför tror du att den kan bli negativt besked i morgon? Är det något som inte stämmer eller allmän oro?

• Krusbär

Kajolajo: Spännande, när ska du dit? Om hon inte har koll på doseringen så finns det ju några här i tråden som har fått prednisolon av Lucina som du kan jämföra med. Ska du även be att få ta prover, som TNF-alfa?

• Krusbär

Kajo: Det var ju någon som nyligen skrev om fyra prover som Lucina tyckte var särskilt viktiga. Inlägget finns nog inte alltför långt tillbaka.

• Krusbär

Kajo: Sen har ju Dr Beer en hel uppsjö prover att rekommendera!

• Krusbär

Jag ringde Viktoriakliniken i början av december och de hade inga tider förrän i april... Sköldkörteln kan man få testad via sin husläkare.

• Krusbär

Mizz T: Grattis! Klart att det ska gå vägen nu när bebben är så stor!

• Krusbär

Mikes: Men vad säger läkaren? Vad kan det vara om inte utomkveds? Och borde de inte ha sett det på vul? Stackars dig, hoppas ni får nån ordning på det här i morgon!

Bling: Fy sjutton!

• Krusbär

Mikes: OK, lycka till och berätta gärna sen hur det gick! Kram

• Krusbär

Här är det deppigt värre idag. Efter fem blödningsfria dagar kom det tillbaka igen. Tillsammans med mensvärk! Tyckte dessutom att illamåendet hade minskat igår, men idag finns det nog där om än i förminskad styrka. Är det kört nu?! Vul 9 januari känns mycket avlägset...

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8