• Krusbär

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

• Krusbär

Hur gjorde jag två inlägg samtidigt?!

• Krusbär

Grattis Linan!

Finessan (och ni andra som gått i akupunktur): Tog ni örter under graviditeten? Jag undrar eftersom min aku vill ge mig örter och jag känner mig inte riktigt bekväm med det. Tog emot burken men har inte öppnat den... Hon menar att jag har för mycket hetta i kroppen, men jag tror att det beror på proggen som hon inte vet att jag tar.. (hon var emot prog när jag frågade). Hur "dåligt" kan det bara med hetta i kroppen?!

En annan ego-fråga till gravida i Stockholm: Hur gjorde ni med inskrivning på mvc? Har inte velat boka förrän nu, och då är det så lång kö överallt att jag får nobben! Tidigast i v 15-16 kan jag få tid och det är för sent! När sjutton ska man ringa?! Helst vill jag gå på Barnmorskorna Västermalm eftersom jag bor nära, men varken där eller i Gamla stan ville de veta av mig. Känner mig inte så sugen på Serafen... Var går ni och när ringde ni?

• Krusbär

Cia: Mig spelar det inte så stor roll heller, går ju på läkarkontroller hos min gyn. Men det hann jag tyvärr inte förklara... Och hur gör man med alla tester - KUB, NUPP osv? När ska det göras och ska man göra det? Är snart 33.

• Krusbär

mamarazzi: Ingen träning och inget sex till v 12, minst...

• Krusbär

DND: Det beror nog på dosen. En viss dos magnesium finns väl i de flesta multivitamintabletter, som är ok att ta under graviditet?

• Krusbär

Franka: Pratade med dem och fick svaret att jag kunde ringa varje dag och kolla återbud...

Funderar på www.privatabarnmorskor.se/. Det låter väldigt förtroendeingivande på hemsidan - inga väntetider, lätt att få kontakt och personligt bemötande! Låter som en dröm! Någon som känner till dem?

• Krusbär

Mikes: ÅH, vännen vad mycket jobbigt du får utstå! Massor av kramar till dig! Hoppas att ni kan kan läka såren i Inden!

• Krusbär

Laban: Nej!!! Jag har ju också fått tidiga mf, det har aldrig kommit längre än till hinnsäck och en gång gulesäck. Den här gången tog jag 75 mg Trombyl från efter mens till plus, sen 150 mg. Vad händer nu, tabletter, skrapning eller vänta? Tänker på dig, vännen!

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8