• Idun 78

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Mom2006, jag förstår precis dina känslor, jag går sönder inombords varje gång jag hör om någon bekant som väntar barn, trots att jag nu är gravid själv. Du får pussa mycket på din dotter och hoppas på att det snart är din tur igen.

Snozie, vad bra att du gillade föräldragruppen!

Lycka, håller alla tummarna inför ditt rUL imorgon. Det kommer gå super!

Franka, vad härligt att allt såg bra ut! Nu är det raka vägen mot bebis!

• Idun 78

Finesssan, visst är det dags för en date snart. Jag skriver i din GB.

LondonFredrika, Jag har också "bara" haft två mf/ma, men har hängt väldigt länge i den här tråden ändå. Jag hade turen att få komma till Lucinakliniken i Sthlm, som tyvärr har stängt ner nu, där "bara" två mf inte var ngn hinder för utredning. Annars heter det oftast att man ska ha minst tre mf för utredning. Själv var jag helt bombis på att det skulle bli många fler mf om jag inte fick medicinering, eftersom jag trodde att mina mf berodde på immunologiska problem och detta var också mkt riktigt vad Lucinakliniken fann. Nu är jag gravid i v.24. Att det däremot skulle finnas en åldersregel har jag aldrig hört talas om. Sjukt

• Idun 78

Poppy, precis! Det var därför jag var bombis på att mina mf berodde på immunologiska problem, och inte var "naturens" sätt att göra sig av med dåliga foster vilket alla hävdade.

• Idun 78

Lucki, uff. Men du, försök vända på det och se det positiva i att du kanske får en förklaring till dina tidiga mf. När du väl har fått klarhet till orsakerna så sök dig vidare till en läkare som är duktig på mf-problematiken (för det är väl inte din nuvarande läkare eller hur?). Jag är HELT övertygad om att med de rätta medicinerna så kommer du att kunna få en fullgången graviditet. Knepigheten är ju att ta reda på varför man får alla dessa mf, och sedan så klart få ngn att ordinera rätt medicinering, men om din läkare kan hjälpa dig att bena i anledningarna till dina mf så är ju det super. kram

• Idun 78

Lucki, du ska INTE ställa in dig på att ge upp. Tvärtom. Nu är det fight som gäller! J-la puckade läkare. Om hon inte remitterar dig till en reumatolog, så kan du fixa en remiss på annat håll? Eller kan du tjata dig till en remiss av henne?

• Idun 78

Ja usch Lucki, jag förstår att det känns tungt. Gråt en massa och försök att vila så mycket du kan. Sedan kommer du tillbaks med nya tag när du känner att du orkar. Massa kramar

• Idun 78
    Svar på #755
    Precis! Jag tror även Magis som brukade hänga här inne förut fick samma dystra besked, men även hon var gravid kort därefter och nu har hon en liten dotter.
  • Idun 78

Åh grattis Krus! Vad härligt! Vilken är den "andra" tråden? Du är väl inte otrogen?

• Idun 78
    Svar på #854
    Finesssan, riktigt spännande artikel om immunförsvaret vid graviditet. Och kul att forskaren ville studera vidare hur immunförsvaret fungerar hos kvinnor med upprepade mf och endometrios. Hoppas hon får forskningspengar till detta.
  • Idun 78

Oj här har ni partat ser jag! Vin och grejer, jisses va nice!!!

GRATTIS LINAN!!!

Sov sött alla rara trådvänner!

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8