• Idun 78

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

GOD JUL! Säger som alla andra - tack för att ni finns! Ni gör mf-träsket klart trevligare än vad det annars skulle varit.

Linan, jag håller alla tummar jag har för att du får världens finaste present i början på det nya året!

Mamarazzi, längtar redan till den tråden! Krusbär, sätt igång och starta den.

Cia, drick många paraplydrinkar åt mig också!

DND, om vi inte "ses" innan dess - hoppas du får en underbar nyårsafton i Barcelona, och att det blir starten på ett fantastiskt bra 2009!

Massa massa massa kramar!

ps. Tittar nog in en sväng imorgon igen, men försvinner sedan iväg ett par dagar och där är det inte säkert att jag har ngn uppkoppling...

• Idun 78

Hej alla! Tittar bara in och säger hej! Ni har skrivit så attans mycket under de dagar jag varit borta att jag inte riktigt vet i vilken ände jag ska börja. Återkommer

• Idun 78

Tack Finesssan för dina tankar! Julen har faktiskt varit helt ok. Har försökt att ta det riktigt lugnt och det verkar ha gjort susen, så nu känner jag mig betydligt lugnare och mindre orolig än för en vecka sedan. Ni verkar också ha haft en bra jul av bloggen att döma. Tänk att Vida fått träffa sin första tomte!

• Idun 78

Åh söt-Astrid! Vad duktig hon är! Har du haft en ok jul, annars?

• Idun 78
    Finessan skrev 2008-12-29 10:40:35 följande:
    Hon försökte också rycka av tomtens skägg.
    Hon försöker redan avslöja myten om tomten.
  • Idun 78

Kajo, Jo, det var Bling som fick höra om de håriga flickbebisarna. Jag vet dock inte om hon fick recept med sig hem eller om de bara pratade om det. Jag inte koll på hur du har blivit medicinerad vid tidigare mf, men har du provat med kombinationen Trombyl och Fragmin? Om inte så kanske det kan vara värt att testa innan du provar prednisolon?

• Idun 78

Kajo, då är nog Strandkliniken ett mkt bra alternativ, eftersom de, enligt Bling, verkar skriva ut det mesta, bara man själv vet vilka doser man ska ha. När ska du dit?

• Idun 78

Kajo, jag tror samma som Finesssan. Eftersom provtagning via Strandkliniken troligtvis kostar en massa pengar, kanske det är bättre att fokusera på att få ut medicinerna. Glöm inte att ge oss en fullständig redovisning kring hur besöket gick!

• Idun 78

Bling, usch vad arg jag blir!!! Och hur stora är oddsen liksom, när de inte ens kunde se paketen? Shit, när er otur vänder, och det kommer den göra!, så kommer du vänta sexlingar (minst!).

Poppy, vad härligt att höra att du har haft en bra jul! Det gör mig glad. Och du, drick massa stark glögg åt mig också, så ska jag dricka åt dig sen när du inte kan.

Mikes bride, Så bra att du får det kollat på ett så här tidigt stadium. Jag tycker du ska försäkra dig också om att det inte är druvbörd (mola). Jag tror iof att det bör synas på UL, men ett av symtomen är att hcg stiger trots att det inte är ngn graviditet, så det kan vara värt att dubbelkolla med läkaren trots allt (även om de ju ska ha koll på sånt där ).

Mizz T, härligt att allt såg bra ut på rUL.

Kajo, så bra att du får kortison. Be dem skriva ut lite extra när de ändå håller på.

Laban, har du tagit ASA sedan ÄL eller plus? Är det en läkare som ordinerat den dos du tar? Själv tog jag 150 mg T tom v.14+0, men för många har det räckt med 75 mg T, och för en del har det inte behövts alls, så svårt att ge råd för vad som gäller för dig. Kanske bra att kolla i behandlingstråden för att få ett hum om vad andra tagit, och vilka diagnoser de fått, där kanske du hittar ngt som du tycker stämmer in på dig?

Finesssan, jag förstår att det är kluvna känslor med amningsstoppet. Själv drömmer jag var och varannan natt om att jag ammar mitt barn, så jag är redo här och nu. Kan ingen teleportera mig till maj så att jag kan få börja amma!

• Idun 78

Va Bling, är det sant? Var du rädd för mer än ett barn än gg i tiden? Berätta! *nyfiken*

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8