• Idun 78

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Speransa, usch vad tråkigt att det blev ännu ett mf. Ang. blodförtunnande dock är det så att en del verkar behöva börja redan vid ÄL för att annars verkar ägget inte fästa. För en del räcker det då, precis som du säger med en sjundedels magnecyl (motsvarar 1 Trombyl). En del verkar behöva två Trombyl, dvs ca en tredjedels magnecyl. Så det är ff väldigt små mängder.

Poppy och Cia, så skönt att höra att ni har haft samma känslor. Och precis som du säger Poppy, jag börjar känna att jag bara vill ha ut bebis nu så att den ff lever. Jag borde kanske prata med min BM om det här, hitills har jag bara försökt hålla skenet uppe, men det blir nog ohållbart i längden.

Och Poppy, lycka till med hysteroskopin!! Hoppas nu att de hittar ngt fixbart!

• Idun 78

Hej Finesssan, long time no seen! Hur är det med er? Hur mår Vida? Hur går det med lghbytet? Ojojoj många frågor, men jag blev så glad att "se" dig igen!

Lycka och BP, jag kände bebisen hicka för första gången igår (v.31+6). Supersött!

Mamarazzi, skönt att du kan släppa blödningen! Har det inte kommit ngt mer är det ju heller ingen fara.

Bettan, kramar tbx!

LillaD, vad härligt, tänk redan v. 13+. Det är stort!!! Kommer ihåg det som igår när du plussade.

vink vink till Cia med sin trötta vilding

• Idun 78

a80, vad härligt att h*n vill ut! Hoppas att min snart också kommer på det, än så länge har den inte ens kommit på hur den vill ligga. Ena dagen är huvudet neråt, andra dagen rumpan...

LillaD, första gången jag var riktigt riktigt glad var när jag fick se bebisen på 3D (och det var i v.28+0). Då kändes det som att vad som än händer nu så har jag faktiskt ett barn, det kan ingen ta ifrån mig + att det var en fantastisk känsla att få "se" sitt barn. Ren och skär kärlek vid första ögonkastet!

Speranza, jag tror faktiskt på det som din läkare säger, men visst, då ska man orka ta sig igenom alla j-vliga mf också. Progesteron kan nog vara en god idé att komplementera med, det har nog nästan alla här inne som sagt tagit. Hoppas nu att du får ASA vid nästa graviditet och inte placebo! Och hoppas verkligen att det inte är ett X. Kram!

• Idun 78

Speransa, mina tester har inte heller tytt på att jag har lätt för att bilda blodproppar och att jag skulle behöva blodförtunnande av den anledningen. Däremot hade jag ett för högt TNF-alfa värde vilket indikerar att jag kan ha en autoimmun sjukdom latent. Av denna anledning kan man också använda sig av blodförtunnande medel, som tex Trombyl eller Heparin, för att förhindra ännu ett mf. Framförallt bör du väl gå och kolla upp om du har Raynauds, reumatism eller vad dina svullna leder beror på?

• Idun 78

Hej mina vänner!

Nu drar jag till fjällen i några dagar. Saknar er alla redan!

Vi ses efter helgen!

• Idun 78

Krus och alla andra, oj oj oj vad jag känner igen mig om gamla vänner och mf. Jag har dragit mig undan mer och mer för varje mf, och kanske framförallt sen jag blev gravid. Mina gamla vänner är förvisso oftast ganska förstående, men det känns ändå som vi glidit ifrån varandra, mkt beror säkert på mig, känner att jag inte har så mkt gemensamt med dem längre. Som tur är har jag träffat många nya fina vänner de senaste åren som jag har mkt lättare att umgås tillsammans med. Kanske beror det på att de också gått igenom tuffa perioder i sitt liv, även om det inte alltid handlar om barn och graviditeter, det blir nog lättare att mötas då.

Låter lite som att det kanske är dags för en trådträff? Eller ska vi vänta till sommaren när vi kan vara ute?

Poppy, skönt trots allt att det inte var ngt fel på livmodern även om jag förstår att det är frustrerande att ff inte veta vad dina mf beror på. Nu hoppas vi på A.S. och att hon skriver ut F åt dig!

Bling och LillaD, en stor kram till er båda!

Och kramar till alla er andra också förstås!

• Idun 78

DND, låter nog som en bra idé att gå vidare med ivf. Då kan de ju även välja ut de bästa spermierna om jag förstått det hela rätt. Om det är ngn tröst så har jag aldrig plussat innan BIM, knappt ens på BIM utan oftast ngn dag efteråt. Stor stor kram

• Idun 78

Krus, Lill-Idude mår fint tror jag och fjällen var underbart - 2 meter snö och strålande sol alla dagar. Tyvärr kunde jag av naturliga skäl inte åka skidor, men det var helt ok att bara pulsa runt i snön med jycken också. Ja visst vore det kul med en trådträff - du och jag bor ju ruskigt nära varandra dessutom - vi skulle kunna ha en Kungsholmenträff?

Vad säger ni andra som bor i Sthlm med omnejd? Är ni sugna på att träffas ngn dag och fika? Ja alla är ju såklart välkomna men jag kan förstå att man kanske inte reser till Sthlm över dagen bara för en fika.

• Idun 78

Hej Hella! Vad kul att höra ifrån dig! Vi får hoppas att lill-tjejen tittar ut snart! Massa kramar till dig!

Lycka, vad kul att du är på en trådträff!

• Idun 78

Mama, gud vilken sötnos! Och jäklar vilken mage du hade med dottern! Den kan du vara stolt över. Vi kan väl absolut träffas den 24-25 april om du kan då.

Vad säger ni andra? Kan ni också den 24 eller 25 april?

• Idun 78

Tack Poppy! Just nu är humöret på topp faktiskt! Tänk vad snabbt det svänger. Mkt beror nog på att bebis åter lever rövare i min mage - då går det liksom inte att vara deppig.

Det verkar som att flera inte kan den 24-25 april, men att många gärna vill träffas. Kul! Vi kanske ska skjuta på det till säg slutet av maj? Skulle det funka bättre? Vad sägs om helgen 23-24 maj? Passar ngn av dessa dagar? Då är det dessutom varmt och skönt och vi kan förhoppningsvis sitta ute och fika!

BP, varför Bricanyl? Har du så hemska sammandragningar?

• Idun 78

Krus, åh vad mysigt att du känner buffar! Visst blir man tårögd av lycka! Jag har BF 3 maj så helgen 23-24 maj är safe! Då måste bebis vara ute helt enkelt.

Självklart kan vi träffas även i april nu när vi får så fint främmande ifrån Skåne. Vad säger du Mama? Skulle du vilja träffa oss 08-or när du kommer upp?

• Idun 78

Usch DND, stackare. Det är jättetufft vissa dagar. Som Bettan skriver får du lugna din mamma imorgon eller någon annan dag när du känner dig lite lättare om hjärtat. Hon kommer nog att förstå varför du känner som du känner. Kram!

• Idun 78

Birro är helt sanslöst duktig på att sätta ord på sina känslor. Tårarna skvalade när han berättade om hur illa bemötta de blivit av vården, att deras barn inte setts som barn utan som missfall, och hur deras känslor inte tagits på allvar. Oj vad jag kände igen mig. Och vad söt lilla Milo Santino är!!!

• Idun 78

Krus, tycker också du ska berätta. Troligtvis blir det mycket lättare för din kollega att hantera din graviditet om hon vet om att även du har haft det mycket tufft. Så brukar iaf jag reagera när jag får grav-besked. Det är lättare att glädjas med sina "olyckssystrar" än med gräddfilarna.

Poppy, vad bra att du gillade AS och att du ska få en F-graviditet! Jag förstår att du vill börja nu och inte vänta, men en månad går snabbt (jag försöker nämligen inbilla mig samma sak ). Vad var det för kompletterande prover AS skulle ta?

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8