Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
Åh DND, en stor stor kram!
Åh DND, en stor stor kram!
Åh vad jag hoppas att det var en graviddröm DND!
*vinkar till alla andra*
Jag har inte heller hört ngt negativt om att både ta trombyl och Omega 3, jag gör det själv och har inte märkt av ngn ökad blödningsbenägenhet.
Spirit, vad fruktansvärt tråkigt. Jag har inte heller några bra tips tyvärr förutom som LillaD säger, att bryta ihop och försöka komma igen när man känner sig redo. Men det är tufft... j*vligt tufft Stor stor kram!
Hej HK! Hur mår du?
Hej Mikes Bride! Undrar samma som Bettan, hur är det med er?
Och hej alla andra också så klart!
Själv var jag inne en sväng på förlossningen igår igen. Hade inte känt av bebisen så mkt på några dagar och började bli rejält orolig, men den hade bara vänt sig och låg nu i säte sparkandes inåt, därav de obefintliga fosterrörelserna. De är så gulliga på KS, jag har ju varit där några vändor nu pga min oro för bebisen, men de är ff så välkomnande och tar ens oro på allvar! Fantastiskt! Tänk om man hade fått samma välkomnande inom vården när man vänt sig dit pga missfallen! Vilken skillnad det hade gjort.
Har känt mig rejält låg ett tag, det är därför jag inte hänger här så mkt. Det är mkt känslor i omlopp tror jag (och hormoner!) Jag är ju så obeskrivligt lycklig för den lill* som ligger i min mage, och så ofantligt rädd för att mista h*n. Jag kastas mellan hopp och förtvivlan känner jag. Och allt har nog förvärrats lite de här dagarna jag varit själv - det finns lite för mkt tid att tänka då, bättre när jag kan hålla mig sysselsatt med annat.
Jag är så lycklig dock över att den här tråden finns! Vad hade jag gjort utan er?
Fast ipren och trombyl är ju inte samma sak. Det ena innehåller ju ibumetin och det andra acetylsalycilsyra (hur stavas det eg? ) Så det som gäller för Ipren behöver ju inte gälla för Trombyl. Hursom, precis som ni skriver, i de doser vi tar det är det inte ngn som helst fara.
Tack Mikes bride, det behövdes verkligen en dag som denna! Och du, vad skönt att mensen äntligen kommit! Kommer ni att börja försöka så smått igen snart, eller hur går tankarna?
Bettan, ja tyvärr ger ju sällan utredningarna så mkt, men det behöver ju inte alltid betyda så mkt om läkaren är villig att medicinera ändå. Du är väldigt duktig som läser igenom SIS-forumets alla 4000 inlägg!
Tack HK det värmer! Vad outsägligt tråkigt att det inte verkar funka... det gör mig verkligen jätteledsen. Har du några funderingar på andra alternativ, typ surrogat eller adoption?
Danstina, jag är ingen expert på vare sig fragmin eller innohep, men det finns ju en hel del härinne som tar Innohep och det är väl ingen av er som fått höra att man behöver oroa sig för benskörhet, eller? Som jag förstått det är det så pass låga doser och under så kort tid som man tar det att det inte bör vara ngn som helst fara. Bebis bör definitivt inte påverkas då Innohep är ett klass A läkemedel. Eller är jag fel ute ni som kan det här bättre?
Japp a80, borde förbjudas! Min oro verkar komma i perioder, vissa perioder är jag kolugn och känner mig bara harmonisk och trygg (brukar sammanfalla med att bebis är ganska aktiv ), men sedan kommer mer melankoliska dagar och då slår ångesten till rejält. Och är bebis då dessutom lugn, ja då flippar jag fullständigt.
Tack alla ni som peppar och kommer med glada tillrop! Det värmer så!
Lycka, ja det är helt klart mkt känslor i omlopp just nu, och för mig ligger också tårarna nära till hands hela tiden. Men det är väl som det ska antar jag och kanske bättre att de kommer ut nu och inte sen när bebis är här. Men nej, jag är bara halvtidssjukskriven och det passar mig bra. Jobbet får mig att skingra tankarna lite.