• Tullemi

FebruariMammor, del 4

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-18 09:18
    Isema: Nellie 2 feb, Malmö
    Erika: Nikolina 3 Februari, Göteborg
    emarias; Filip 4 Februari, Uppsala
    78Suss: Hannah 5 Februari, Köping
    blueroose: adrian, 7 februari, limmared
    Makaronipuss1; Felix 7 februari, Blekinge
    busfröna: Matilda 11 februari, Göteborg
    Simben: Maja 11 februari, öland
    WimZy: Hugo - 13 februari - Stockholm
    Joasia: Matthew 13feb Stockholm
    CyberHarmony: Cornelia - 14 februari - Halmstad
    Maria1978: William - 14 februari - Göteborg
    Malin och två prinsar: Theo 15 februari, Kalmar
    Yemaya; Milton 16 februari, Göteborg
    Sandy 22 Patrik 16 feb Blekinge
    Elli80: Gabriel, 16 februari, Karlstad
    mileas mamma, Milea, 17 februari, Göteborg
    Niina: Alexander 17 feb, Umeå
    h hjärta m: ella 18 feb, bollstadbruk
    Skruttis1979; Elma, 19 februari, Göteborg
    lillamuan: Elin 19 feb, rydebäck
    tessan L: amanda 19 feb, vårgårda
    ericaobebben: Meja 21 feb, Vara
    gabriella83: Franz 24 feb, Göteborg
    kejtan: Jovana 26 feb, Solna.
    Vattukvinnan: Max, 26 feb, Överkalix
    myspys78: Anton 28 feb, Västerås
    Vi blir tre: Willma 28feb, Gävle
    LadyJo: Linnea 11 februari, Södertälje

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-18 09:18
    Isema: Nellie 2 feb, Malmö
    Erika: Nikolina 3 Februari, Göteborg
    emarias; Filip 4 Februari, Uppsala
    78Suss: Hannah 5 Februari, Köping
    blueroose: adrian, 7 februari, limmared
    Makaronipuss1; Felix 7 februari, Blekinge
    busfröna: Matilda 11 februari, Göteborg
    Simben: Maja 11 februari, öland
    WimZy: Hugo - 13 februari - Stockholm
    Joasia: Matthew 13feb Stockholm
    CyberHarmony: Cornelia - 14 februari - Halmstad
    Maria1978: William - 14 februari - Göteborg
    Malin och två prinsar: Theo 15 februari, Kalmar
    Yemaya; Milton 16 februari, Göteborg
    Sandy 22 Patrik 16 feb Blekinge
    Elli80: Gabriel, 16 februari, Karlstad
    mileas mamma, Milea, 17 februari, Göteborg
    Niina: Alexander 17 feb, Umeå
    h hjärta m: ella 18 feb, bollstadbruk
    Skruttis1979; Elma, 19 februari, Göteborg
    lillamuan: Elin 19 feb, rydebäck
    tessan L: amanda 19 feb, vårgårda
    ericaobebben: Meja 21 feb, Vara
    gabriella83: Franz 24 feb, Göteborg
    kejtan: Jovana 26 feb, Solna.
    Vattukvinnan: Max, 26 feb, Överkalix
    myspys78: Anton 28 feb, Västerås
    Vi blir tre: Willma 28feb, Gävle
    LadyJo: Linnea 11 februari, Södertälje

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-02 20:28
    Imas: Eliina 14:e feb Göteborg

• Svar på tråden FebruariMammor, del 4
  • Imas

Men då börjar det bli dags då. Jag har ungefär 40 m till ett daghem och 200 m till ett annat. Jag tänkte som så då att i Aug måste det vara lättare att få plats på det daghem jag vill då en årskul försvinner. Och iom att jag kan vara hemma med Eliina tills aug då jag bara jobbar halvtid.

• Niki
    Svar på #69
    Imas skrev 2009-01-02 20:32:20 följande:
    Jag vill ha in Eliina på dagis i augusti. är det dags att söka nu då?
    Hej!
    Jag vet att man tidigast kan söka när barnet är 8 månader, men när du ska söka beror lite på hur situationen ser ut i ditt område, men oftast söker man 4 månader innan man vill ha platsen.
  • Imas

Niki skrev 2009-01-02 21:08:36 följande:

Svar på #69Imas skrev 2009-01-02 20:32:20 följande: Hej! Jag vet att man tidigast kan söka när barnet är 8 månader, men när du ska söka beror lite på hur situationen ser ut i ditt område, men oftast söker man 4 månader innan man vill ha platsen.
    Men visst bor du i Mölndal kanske inte är någon specifik skillnad egentligen mot Kållered vad gäller platser.
  • Tullemi

Hör med resp. placeringsenheter. Jag har fått massa olika uppgifter så till slut så ringde jag dom och tog reda på vad som gäller hos oss (Partille). Lättast att få plats i augusti då årskullar byts, och det gäller nog överallt .

• lillamuan

ska sätta lillan på dagis i agusti.. ska juvara hemma hela tiden nu med den nya bebisen så jag känner ingen större press på att sätta elin på dagis.. tänl på onsdag ska jag på de stora ul!!! får reda på om det är en emma eller erik då!

• Imas
    Tullemi skrev 2009-01-02 21:40:22 följande:
    Hör med resp. placeringsenheter. Jag har fått massa olika uppgifter så till slut så ringde jag dom och tog reda på vad som gäller hos oss (Partille). Lättast att få plats i augusti då årskullar byts, och det gäller nog överallt .
    ja det var lite så jag var inne på med och funderade med årskullarna
  • MorsLillaOlle

Här har vi stått i kö sen mars förra året   Här finns inga regler om när man får ställa sig i kö, och eftersom det är så långa köer var det lika bra att göra det direkt! Vi vill ha i augusti och hoppas på att få det härute. Finns liksom inga alternativ så jag hoppas det finns plats när det är dags! Är redan drygt 20 barn före honom i kö och var tidigare bara 2 småbarnsavdelningar, men nu ska det öppnas 2 nya i januari så det ska nog inte vara nga problem.

Mamma till världens sötaste ANTON - 080228
  • Tullemi

myspys: vi FÅR oxå stå i kö redan nu (och tidigare) men det är de 6 månaderna innan man vill ha in sin klimp som räknas. Så räknar dom här. Rent kömässigt så "tjänade" vi inget på att skriva in henne när vi fick vi pratatde med enheten, alltså i juni (-08 ).

• imsa

hur var det att gå tillbaka till jobbet? vad jobbar du med?

vi har dagisplats i mars och jag börjar jobba om 10 dagar som en arbetskamrat så snällt påminde mig om idag...bläää

här får vi sätta upp barnen i dagiskö tidigast 9 månader innan men vi "glömde" om gjorde det 6-7 månader innan.

Niki skrev 2009-01-02 20:01:06 följande:
    Svar på #59imsa skrev 2009-01-01 21:12:29 följande: Hej! Det var min första dag på jobbet idag....men vad gäller dagisplats så kommer Nikki att få vänta länge på den. Det är stor brist på platser i vårt område så fastän jag anmälde henne när hon fyllde 8 mån kommer hon antagligen att få plats i augusti...känns lagom kul. Det enda positiva är att hon då kommer att vara lite äldre.
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • Niki
    Svar på #79
    imsa skrev 2009-01-03 01:53:52 följande:
    hur var det att gå tillbaka till jobbet? vad jobbar du med?vi har dagisplats i mars och jag börjar jobba om 10 dagar som en arbetskamrat så snällt påminde mig om idag...blääähär får vi sätta upp barnen i dagiskö tidigast 9 månader innan men vi "glömde" om gjorde det 6-7 månader innan.
    Hej!
    Jodå det var helt ok, jobbar som förskollärare...lite mjukstart då det inte var mycket barn och så är vi lediga den 6:e vilket känns skönt. Otroligt vad snabbt tiden hemma har gått, och om en månad blir Nikki ett år....
Svar på tråden FebruariMammor, del 4