• Tullemi

FebruariMammor, del 4

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-18 09:18
    Isema: Nellie 2 feb, Malmö
    Erika: Nikolina 3 Februari, Göteborg
    emarias; Filip 4 Februari, Uppsala
    78Suss: Hannah 5 Februari, Köping
    blueroose: adrian, 7 februari, limmared
    Makaronipuss1; Felix 7 februari, Blekinge
    busfröna: Matilda 11 februari, Göteborg
    Simben: Maja 11 februari, öland
    WimZy: Hugo - 13 februari - Stockholm
    Joasia: Matthew 13feb Stockholm
    CyberHarmony: Cornelia - 14 februari - Halmstad
    Maria1978: William - 14 februari - Göteborg
    Malin och två prinsar: Theo 15 februari, Kalmar
    Yemaya; Milton 16 februari, Göteborg
    Sandy 22 Patrik 16 feb Blekinge
    Elli80: Gabriel, 16 februari, Karlstad
    mileas mamma, Milea, 17 februari, Göteborg
    Niina: Alexander 17 feb, Umeå
    h hjärta m: ella 18 feb, bollstadbruk
    Skruttis1979; Elma, 19 februari, Göteborg
    lillamuan: Elin 19 feb, rydebäck
    tessan L: amanda 19 feb, vårgårda
    ericaobebben: Meja 21 feb, Vara
    gabriella83: Franz 24 feb, Göteborg
    kejtan: Jovana 26 feb, Solna.
    Vattukvinnan: Max, 26 feb, Överkalix
    myspys78: Anton 28 feb, Västerås
    Vi blir tre: Willma 28feb, Gävle
    LadyJo: Linnea 11 februari, Södertälje

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-18 09:18
    Isema: Nellie 2 feb, Malmö
    Erika: Nikolina 3 Februari, Göteborg
    emarias; Filip 4 Februari, Uppsala
    78Suss: Hannah 5 Februari, Köping
    blueroose: adrian, 7 februari, limmared
    Makaronipuss1; Felix 7 februari, Blekinge
    busfröna: Matilda 11 februari, Göteborg
    Simben: Maja 11 februari, öland
    WimZy: Hugo - 13 februari - Stockholm
    Joasia: Matthew 13feb Stockholm
    CyberHarmony: Cornelia - 14 februari - Halmstad
    Maria1978: William - 14 februari - Göteborg
    Malin och två prinsar: Theo 15 februari, Kalmar
    Yemaya; Milton 16 februari, Göteborg
    Sandy 22 Patrik 16 feb Blekinge
    Elli80: Gabriel, 16 februari, Karlstad
    mileas mamma, Milea, 17 februari, Göteborg
    Niina: Alexander 17 feb, Umeå
    h hjärta m: ella 18 feb, bollstadbruk
    Skruttis1979; Elma, 19 februari, Göteborg
    lillamuan: Elin 19 feb, rydebäck
    tessan L: amanda 19 feb, vårgårda
    ericaobebben: Meja 21 feb, Vara
    gabriella83: Franz 24 feb, Göteborg
    kejtan: Jovana 26 feb, Solna.
    Vattukvinnan: Max, 26 feb, Överkalix
    myspys78: Anton 28 feb, Västerås
    Vi blir tre: Willma 28feb, Gävle
    LadyJo: Linnea 11 februari, Södertälje

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-02 20:28
    Imas: Eliina 14:e feb Göteborg

• Svar på tråden FebruariMammor, del 4
  • Tullemi

Jag som ville firat nyår med god mat och trevliga S, C och E. Nu är dom inte inte heller på topp ju . Vad besviken jag är *snyft*. Vi har köpt lite mat ifall jag får matlagningslust och 4 thailändska öl om vi blir törstiga....hm....

• Skruttis1979

Ja, jag hade också sett fram emot nyår med er!!
    Men men.. vi får vara sjuka på var sitt håll och friskna till innan vi ses igen ju.

Vi har också köpt mat som vi ska laga till här. Får mysa lite här hemma själva. blir fläskfilé med rotsaker och rödvinssås. Gott, om nu matlusten vill infinna sig!! :)

Elma är världens centrum
  • Imas

Kikar in och önskar god fortsättning på året som kommer. Läste att i år hade dom kastat in en sk skottsekund så nyår är 12:00:01. Snart är det inte långt kvar innan vi börjar få ettåringar i tråden. Vem är först ut? Vi har bestämt oss att på Eliinas ettårsdag ta en liten weekend. Vi velar dock in i det sista om det blir Milano eller Dublin det skall bokas idag iaf. Hur funkar nattnigen för er. Om vi inte lägger oss med Eliina i sängen så kan hon vara uppe till elva tiden på kvällen, läger man sig med henne i sängen vid nio så sommnar hon på 3 röda sekunder. Dock har hon börjat vakna till vid femsnåret på morgonen.

• Skruttis1979

Ja, skottsekunden har jag också läst om. Kul att man får mer tid att hinna fixa ordning allt inför klockslaget ;)
    Inte för att jag ska fixa nåt, för jag lär nog ligga å sova vid det laget, men för de som ska menade jag...

Milano eller Dublin?? Här hemma är det "pest eller kolera", "soffan eller fåtöljen", tv:n eller datorn". haha!!  Spontant hade jag valt Milano... vet inte varför men känslan sa så...

Nattningen kan vara ett helvete. Elma har fattat grejen med att sätta sig upp och skrika tills lungorna nästan hoppar ut!! Och hon tröttnar inte heller!!
    Igår satte jag mig inne hos henne. Hon skulle minsann sätta sig upp, så jag tog till strid kan jag säga, och la henne ner varje gång hon skulle sätta sig upp. Höll på tre kvart innan hon ens fattade att jag skulle "vinna slaget", och därmed iaf LÅG ner i sängen. SUCK.
    Men vi kör nog ett race här med fasta rutiner, samma klockslag etc. för att få ordning på läggningen. Ska lägga henne vid 19.30 tror jag...

Elma är världens centrum
  • Imas

Ja nattningen är rent helsicke. Är mera sugen på Milano lite värme men säkert dyrt.

• Niki

Ha, ha det där känner jag igen med att man måste sitta upp när man ska gå och lägga sig, Nikki håller också på så! Hon blir såååå arg när hon inte får som hon vill.Helst skall hon också klättra över oss....hon har nämligen börjat ta tag i saker och resa sig upp. Oftast brukar vi trötta ut henne lite så hon somnar snabbare och inte orkar "dra sig" uppåt!!!

GOTT NYTT ÅR TILL ALLIHOPA!!!!!
    KRAM FRÅN ERIKA OCH NIKOLINA

• Sandy26

GOTT NYTT ÅR på er allihopa. Jag hoppas att ni alla får ett bra slut och en bra start på det nya året. Kram från oss

• imsa

blåbär är stoppande, testa det vettja =)

CyberHarmony skrev 2008-12-25 15:26:38 följande:
    God fortsättning på julhelgen.. Någonsom har tips på väldigt lös mage???  Lillan är jätte lös, imorse såg det precis ut som ärtsoppa och luktade förskräckligt... En släng magsjuka kanske jag vet inte men hon har varit sån i några veckor och idag är det som värst.. Har fått två tänder och inga mer på G vad jag kan se.. Usch, stackars bebis
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • imsa

hittade äntligen hit...efter ett par veckor och lite letande...

är det någon mer än jag som ska börja jobba nu i januari? jag har sådan ångest...usch...

har ni fått dagisplats?

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • Skruttis1979

God fortsättning på er!

Här är vi fortfarande jätterisiga, jag och Elma. Karln har klarat sig, än så länge, peppar peppar.
    Imorgon är det tänkt en resa till Östergötland, till mormor, moster och kusiner. Är inte ett dugg sugen på det just nu, men får väl förlita mig på att sambon tar Elma och att mina päron (som också ska dit), hjälper till...

Ska till apoteket om en stund och proppa förrådet fullt på alvedon, treo, slemlösande, hostdämpande, nässpray etc. etc... så vi har under resans gång.

Några som har några nyårslöften?? ;)

Själva kom vi på vid 12-slaget, och med godisskålen i knät, att vi nog ska sluta äta godis. Vi får nöja oss med grönsaker och dip och kanske lite glass då och då. Men inget mer köpa godis... suck, min "energikälla" och mitt "sockerbombande" är slut... gaaah!!

Elma är världens centrum
Svar på tråden FebruariMammor, del 4