• Tullemi

FebruariMammor, del 4

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-18 09:18
    Isema: Nellie 2 feb, Malmö
    Erika: Nikolina 3 Februari, Göteborg
    emarias; Filip 4 Februari, Uppsala
    78Suss: Hannah 5 Februari, Köping
    blueroose: adrian, 7 februari, limmared
    Makaronipuss1; Felix 7 februari, Blekinge
    busfröna: Matilda 11 februari, Göteborg
    Simben: Maja 11 februari, öland
    WimZy: Hugo - 13 februari - Stockholm
    Joasia: Matthew 13feb Stockholm
    CyberHarmony: Cornelia - 14 februari - Halmstad
    Maria1978: William - 14 februari - Göteborg
    Malin och två prinsar: Theo 15 februari, Kalmar
    Yemaya; Milton 16 februari, Göteborg
    Sandy 22 Patrik 16 feb Blekinge
    Elli80: Gabriel, 16 februari, Karlstad
    mileas mamma, Milea, 17 februari, Göteborg
    Niina: Alexander 17 feb, Umeå
    h hjärta m: ella 18 feb, bollstadbruk
    Skruttis1979; Elma, 19 februari, Göteborg
    lillamuan: Elin 19 feb, rydebäck
    tessan L: amanda 19 feb, vårgårda
    ericaobebben: Meja 21 feb, Vara
    gabriella83: Franz 24 feb, Göteborg
    kejtan: Jovana 26 feb, Solna.
    Vattukvinnan: Max, 26 feb, Överkalix
    myspys78: Anton 28 feb, Västerås
    Vi blir tre: Willma 28feb, Gävle
    LadyJo: Linnea 11 februari, Södertälje

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-18 09:18
    Isema: Nellie 2 feb, Malmö
    Erika: Nikolina 3 Februari, Göteborg
    emarias; Filip 4 Februari, Uppsala
    78Suss: Hannah 5 Februari, Köping
    blueroose: adrian, 7 februari, limmared
    Makaronipuss1; Felix 7 februari, Blekinge
    busfröna: Matilda 11 februari, Göteborg
    Simben: Maja 11 februari, öland
    WimZy: Hugo - 13 februari - Stockholm
    Joasia: Matthew 13feb Stockholm
    CyberHarmony: Cornelia - 14 februari - Halmstad
    Maria1978: William - 14 februari - Göteborg
    Malin och två prinsar: Theo 15 februari, Kalmar
    Yemaya; Milton 16 februari, Göteborg
    Sandy 22 Patrik 16 feb Blekinge
    Elli80: Gabriel, 16 februari, Karlstad
    mileas mamma, Milea, 17 februari, Göteborg
    Niina: Alexander 17 feb, Umeå
    h hjärta m: ella 18 feb, bollstadbruk
    Skruttis1979; Elma, 19 februari, Göteborg
    lillamuan: Elin 19 feb, rydebäck
    tessan L: amanda 19 feb, vårgårda
    ericaobebben: Meja 21 feb, Vara
    gabriella83: Franz 24 feb, Göteborg
    kejtan: Jovana 26 feb, Solna.
    Vattukvinnan: Max, 26 feb, Överkalix
    myspys78: Anton 28 feb, Västerås
    Vi blir tre: Willma 28feb, Gävle
    LadyJo: Linnea 11 februari, Södertälje

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-02 20:28
    Imas: Eliina 14:e feb Göteborg

• Svar på tråden FebruariMammor, del 4
  • Imas
    Tullemi skrev 2008-12-21 20:00:02 följande:
    Hur känns det att ha börjat jobba igen? Hur mkt jobbar du? Jag bävar lite för att gå tillbaka till jobbet, dels för att jobbet är trist, men oxå för att lämna bort Milea. Nu har väl din man hand om tjejen kanske, så det är lite skillnad mot förskola iofs.
    Jo men det känns faktiskt bra. Idag var hon faktiskt med upp ett par timmar på jobbet, Jag är bara timanställd som personlig assistent så jag kommer jobba ungefär mellan 30-60% i månaden. Nuläget är bara helger och i februari blir det en dag i veckan som Tommi är hemma med Eliina. Vet faktiskt inte hur jag ställer mig till daghem men det är för tidigt nu tycker jag. Allra tidigast får bli hösten 09. Jag älskar jobbet genom att det ger mig mycket tillbaka av min brukare, vi är jämngamla och hans familj är underbara mot mig accepterat att jag varit gravid och låtit mig sova/vila på arbtid och dessutom har jag övat mycket med att leka bla med lego inför framtiden *S*, lagar mat och bjuder in. Så både Eliina och våran hund har varit med nu när jag jobbat :) Det har fungerat bra att lämna ifrån Eliina och gå till jobbet, har inte ens kännt separationsångest utan nästan mera skönt att komma hemifrån.

Vad har ni alla för planer inför nyår. Här blir det iaf Ramberget inne i Göteborg och se över hela staden. Samma som förra året, Tommi brukar ta med sin säckpipa och spela sedan vid tolvslaget och naturligtvis får han en skara beundrans"fulla" åskådare.
  • Tullemi

Vi har inga nyårsplaner alls. Vi blev bjudna på en "fest" men det var i Kungsbacka och Milea har så svårt att somna hos andra så vi hade väl fått åka hem vid 20-tiden.

• busfröna

Matilda blir salig när pappa kommer hem, grinar tills han tar upp henne. men han har ju tagit hand om henne varje eftermiddag sen hon var runt 2 månader, skapat ett eget band. så när pappa e borta m jobbet blir hon ställd när mamma gör på annat sätt

till nyår så är vi hos svärisarna i lerum o passar deras hus, skönt att komma ifrån lite då d smäller mkt här o okontrollerat.

nä nu ska jag ta in granen, slänga ett öga på skinkan o kuta ut i tvättstugan...

ha d gött tjejer o ha en trevlig jul!

• Skruttis1979

Elma är varken mammig eller pappig. I stort sett vem som helst går bra - en helt främmande människa som ger henne uppmärksamhet kan hon sträcka fram armarna mot! Men det kommer väl snart, att bara nån av oss två gäller.
    Däremot kan hon inte vara själv alls långa stunder, förrän hon drar en i byxbenen och ska upp. Sitter man inte på golvet med henne så gör hon saker hon VET att hon inte får, bara så att vi ska komma och ta henne. *fuling* ;)

Elma är världens centrum
  • Sandy26

Jag hoppar in idag för att önska er alla en riktigt GOD JUL jag hoppas ni får det trevligt kramar

• Tullemi

Ja, GOD JUL alla goa februarimammor. Hoppas ni alla får en riktigt trevlig julhelg .

• Tullemi

Nu är vi redan hemma från julfirandet hos min bror med familj. Vi hade mycket trevligt men Milea började bli trött då vi valde attt åka hem. Nu kollar hon in sina klappr medans jag puffar iordning sängen och gör ersättning. Vi är pinsamt nog nästan lika slöa som Milea, efter all mat, haha. Hoppas ni andra haft det trevligt.

• Skruttis1979

Vi var hemma runt 23. Elma hade bara sovit nån timma på dan totalt, så vi trodde hon skulle somna tidigt. Nähä då; gnäll gnäll. Ville inte sova alls. Somnade väl runt 21 och sov en timme, vaknade sen och ville inte somna om. Ännu mera gnäll. Fick åka hem då, så hon fick sova i sin säng, i lugn och ro. Vi var nämligen 15 pers som höll låda, varav 7 är barn.

Idag blir det promenad till Calles syster, mat. Promenad hem till oss för fika (alla 15 pers), promenad tillbaka till systern igen för mer att äta, plus lekar etc.

Elma är världens centrum
Svar på tråden FebruariMammor, del 4