FebruariMammor, del 4
Imas: Helt rätt. Milea hade 3-dagars febern i november och utslagen kom som ett brev på posten efter EXAKT 3 dagar och det ska vara exakt 3 dagar också - inte 2 eller 4 . Nu är jag kanske lite övertydlig, haha.
Imas: Helt rätt. Milea hade 3-dagars febern i november och utslagen kom som ett brev på posten efter EXAKT 3 dagar och det ska vara exakt 3 dagar också - inte 2 eller 4 . Nu är jag kanske lite övertydlig, haha.
Fast hon frågar iofs om ÖRONinflammation smittar . Och det gör det inte.
Idag har Milea ätit ostsmörgås till frukost och den var bra mycket mer poppis än gröten . Till den fick han smaka lite mjölk för första gången och det var oxå uppskattat . Stooora tjejen nu ju .....*bittersweet*...
Jag gjorde stavar av ostmackan och det mesta hamnade i munnen. Fast lite lek var det så klart
Vi har vid några (läs 4) tillfällen låtit Milea äta gröt själv. Jag inhandlade en sådan där förklädsjacka på HM och sen fick hon gå loss på grötskålen. Hon verkade fatta att skeden skulle in i munnen, men hon tyckte att det var så väldigt mycket roligare att söla runt. Jag planerar in "äta-själv-stunderna" så att det sammanfaller med bad-dax. Fast fy 17 vad det kladdar och smetar. Jag sitter och biter mig i läppen och snurrar händerna när jag sitter bredvid henne. Ler ansträng och uppmuntrar henne "Braaaa, Milea" .
Japp. Ge mig alla uppgifter du vill ha med Imas .
Nu är Milea med i sjuk-gänget . Feber och snor - och skrik *pust*. Hoppas att det inte blir så där långdraget.
Imas: Vilken cirkus då. Hoppas hela familjen är gladare och piggare idag .
Imas: Även om jag vet att det inte är roligt med ett krassligt barn så kan jag inte låta bli att skratta när jag läser dina inlägg. Du skriver så roligt, haha (sorry) .