FebruariMammor, del 4
.....men det är jädrigt smidigt med välling, om man får säga så .....
.....men det är jädrigt smidigt med välling, om man får säga så .....
Usch, Milea har börjat peta sig i näsan. Hon haR stoppat in fingret flera gånger idag, bläää . Jag avskyr näspetande.
Imas: Lustigt, här är det oxå pappa Sandor som är snabb på att blanda en flaska till Milea. Om jag frågar om hon fått middag så får jag alltid ett undanglidande svar. Han tar sällan det beslutet att ge henne vanlig mat. Möjligtvis mellanmål som redan är färdigblandat *suck*.
Idag var jag och kikade på skor till Milea, men det är inte många märken som hon får på sig. Bäst sitter Ecco, som vi testade idag, men de kostar 650:-. Jag tycker det är dyrt, speciellt eftersom hon inte kommer att kunna ha dom i mer än....tja säg 2-3 månader (gissar vilt nu). Nån som har tips på andra märken som kan passa (ej Kavat - gillar inte dom så mkt)? Hon har lång smal fot, men även lite hög vrist. Hon har storlek 21-22. Big foot .
Nu har vi inhandlat Milea nya skor. Det blev ett par Ecco iaf för dom satt bäst och var lätta. Milea var lite misstänksam först när hon fick på sig dom, men sedan så gick hon bredvid mig genom hela Allum (köpcentrum) och sen även från bilen och hem . Sååå söt. Vi ska ut och testa pulkan sen oxå, fast det är nog mest jag som gör ett spektakel av mig, haha
Brinna i plasten, haha . Du är så rolig.
Pulkaturen var ingen hit. Milea satt som en stel pinne och välte ur vid minsta lutning. Snoret rann på oss båda och vi var otympliga med massa kläder. Till slut fick vi gå hem (efter 10 minuter) för snön satte sig som pansar på Mileas kläder varje gång hon tumlade ut pulkan. Det går kanske bättre med 2 vuxna; en drar och en håller koll på gumman.
Simben: Jag tror inte du ska vara orolig alls. Vissa grejer verkar komma över dagen. Plötsligt så kan dom en viss sak bara. Att inte kunna gå vid 12-13 månader kan ju omöjligt vara ovanligt.
Mileas nya hobby: Riva taopapper i minimala bitar. Hon lyckas alltid få tag på en rulle oxå - jag som trodde jag lagt/gömt rullarna lämpligt, men näää .
Milea skiter blankt i alla NEJ och AJABAJA, även om jag argar till rösten, hon gör om samma sak igen å igen. Däremot så fattar hon vad jag menar för hon springer och gömmer sig bakom vardagsrumsbordet, haha