• Flickan och kråkan

NY! Skryttråd för oss med barn som INTE är tidiga i utvecklingen!

Hej hej!

Eftersom den gamla trådstarten tydligen kunde missuppfattas (??????) så testar jag på nytt.

Det här är tråden för oss med barn som INTE är stadiga i nacken när de föds, som INTE sitter själva när de är 4 månader, som INTE kryper vid halvåret och går vid 8 månader.

Det här är en skryttråd för oss stolta föräldrar med barn som gör saker och ting lite senare.

Jag börjar:

Min superpojke var "bumbostadig" i nacken när han var ca 4½ månad, satt utan stöd när han var 6 månader + 1 vecka, rullade första gången från mage till rygg när han var 6 månader + 3 veckor, och från rygg till mage när han var 8 månader, ungefär samtidigt som han började backa upp från mage till sittande....när han har lust och inte vrålar efter mamma/pappa . I det stora hela tycker han BVC:s mall för i vilken ordning saker och ting ska ske är rätt larvig.

• Svar på tråden NY! Skryttråd för oss med barn som INTE är tidiga i utvecklingen!
  • Anfe

Kerplunk skrev 2009-01-02 23:25:07 följande:

Ah, skönt att höra. Nu har jag inte läst hela tråden, men hon går inte själv ännu eller? Hur gjorde ni för att ens få henne intresserad av att krypa? Här blir det gap och skrik så fort hon hamnar på mage.
    Jag gjorde faktiskt inget. Ebba har aldrig heller velat ligga på mage sen när hon började dagis då kom krypningen.. Hon tar några steg bara men föredrar fortfarande å krypa å nu är hon 1 ½. Var lugn de kommer eller så hoppar hon över de å går direkt finns ju barn som gör de=)
  • Kerplunk
    Anfe skrev 2009-01-02 23:27:08 följande:
    Kerplunk skrev 2009-01-02 23:25:07 följande: Jag gjorde faktiskt inget. Ebba har aldrig heller velat ligga på mage sen när hon började dagis då kom krypningen.. Hon tar några steg bara men föredrar fortfarande å krypa å nu är hon 1 ½. Var lugn de kommer eller så hoppar hon över de å går direkt finns ju barn som gör de=)
    Ja så tror jag det blir här! Själv är man ju lite ivrig att hon ska komma igång och kunna ta sig fram själv på något sätt. Kanske bli lite mer självständig då!
    ♥ Lovis 080131 ♥
  • Anfe

Kerplunk skrev 2009-01-02 23:28:29 följande:

Ja så tror jag det blir här! Själv är man ju lite ivrig att hon ska komma igång och kunna ta sig fram själv på något sätt. Kanske bli lite mer självständig då!
    Jag förstår de å de var jag också.. dom blir lite mer självständiga.. sen är jag så trög också så ja kan inte låta bli å jämföra därför är de skönt med en sån här tråd=)
  • Kerplunk

Ja man hör ju bara om hur tidiga alla barn är. Så tror man att man är helt ensam om att ha en som tar det lite mer lugnt.

På öf tex så ålar/kryper/går alla omkring (förutom de som är pyttesmå förstås) och min dotter sitter och grejar med leksakerna och då och då vill hon ut och gå lite eller ta en tur på bobby car (fast bara köra baklänges förstås Skrattande)

♥ Lovis 080131 ♥
  • Anfe

Ha ha ja men precis=) Men jag är ju lika stolt över Ebba fastän hon inte går eller kryper tidigt eller så=) Vi får se de possitivt dom säger att det inte är bra å gå tidigt utan man får bättre balans om man går senare=)

• kvinna 86

har en dotter som blir 9 månader idag. krper inte, ålar inte.. hasar bara lite sakta baklänges ibland

hon kan dock klappa händer och vinka "på kommando" så att säga..

jag blir heltmållös när jag läser om 8-9 månader som pratar en massa... ibland tror jag att folk överdriver... min dotter har agt mamma sen hon var ca 7 mån men inte räknar jag det som ett ord, hon vet ju inte vad det innebär

• Madge

Idag, dagen efter dottern blivit 17 månader verkar hon ha bestämt sig för att gå själv, lite vingligt och ostadigt är allt, men hon går!!
    Hon har börjat prata mera också, hon har börjat säger ba-ba-ba, pekar på saker och babblar.
    Över någon dag har det hänt massor liksom...

• MsBeauty

har en son som är 8 månader och några dagar. han kan inte sitta utan stöd, som max några sekunder. Sedan ser han något intressant och kastar sig åt det hållet. Har inte läst hela tråden, men finns det fler som haft barn som sitter väldigt sent?

Han kan givetvis inte krypa heller, lärde sig rulla från rygg till mage när han var 7 månader. Han kan åla bakåt och runt i en cirkel, men blir mest frustrerad när han ligger på mage och inte kan ta sig fram dit han vill.

• ich
    Svar på #76
    Min son blir 9 månader imorgon! Kul med en jämngammal!
  • ich

Hmm..ovanstående var en kommentar till "kvinna 86" :-S

Svar på tråden NY! Skryttråd för oss med barn som INTE är tidiga i utvecklingen!