• Mrs Sara

Vi gravida från Dr S solstrålar

Tycker att det var dags att öppna en tråd för oss som har blivit gravida efter att ha gjort ivf i Umeå.

Här samlas vi som har gjort våra behandlingar på IVF-kliniken på NUS, i Umeå.
    Här delar vi tankar, frågar och svarar, vädrar känslor och stöttar varandra, genom skratt och tårar.

Alla gamla och nya norrlänningar:
    VÄLKOMNA!!!!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m36246673.html

Äntligen
  • Svar på tråden Vi gravida från Dr S solstrålar
  • Dimitra
    Missetass - najs med vadkramp Häftigt med en vild bebis där inne. Hoppas på samma när hen är på utsidan

NUPP-testet är kl 19 ikväll.
    Wikimoderator is a very rare female first name.
  • Missetass
    Dimitra skrev 2008-10-22 17:02:29 följande:
    Missetass - najs med vadkramp Häftigt med en vild bebis där inne. Hoppas på samma när hen är på utsidan NUPP-testet är kl 19 ikväll.
    Spännande! Hoppas det gått bra!!
    (¯`°?.¸ ♥ I detaljerna avslöjar sig helheten♥ ¸.?°´¯)
  • Dimitra
    Missetass - det gick bara bra. En levande bebis där inne
  • Missetass

Grattis Dimitra!! Njut av känslan
    När är det dags för rutin-UL? Det kan inte vara så himla långt borta...

• Dimitra
    Missetass - tack

Rutin-UL är 8 december så ganska långt borta än. Hur var det för dig? Var det med hjärtat i halsgropen eller var det att luta sig tillbaka och titta på UL-skärmen?
  • Missetass
    Dimitra skrev 2008-10-22 23:01:38 följande:
    Missetass - tack Rutin-UL är 8 december så ganska långt borta än. Hur var det för dig? Var det med hjärtat i halsgropen eller var det att luta sig tillbaka och titta på UL-skärmen?
    När det var nog snarare "hjärtat i halsgropen". Jag var väldigt nervös innan och kunde inte slappna av förrän efteråt. Jag njöt inte speciellt mycket av UL utan stirrade mest på skärmen och lyssnade på vad läkaren sa.
    Men efteråt när jag satt med bilderna på vårt lilla "Knott" i handen, då var jag lycklig
    Jag ska på tillväxt-UL om en månad ungefär så då får jag kika på det lilla livet igen. Längtar....!
  • Dimitra
    Missetass - hjärtat i halsgropen får vi nog ha i minst 20 år till. Tänk att man inte kan slappna av alls trots att man uppenbart är med barn, det man kämpat efter i så många år. Häftig tanke ändå när jag tänker på det. Lider ännu mer med de som inte lyckats än. *yr i huvet, har vaknat efter min första förlora barnet-dröm*

Vad underbart att sitta med UL-bilderna och längta Har du publicerat dem nånstans så man får se?

Spännande med tillväxt-UL. Är det nått som görs på rutin där du bor eller är det nått speciellt? Du lär ju kunna njuta då för nått radikalt har knappast hänt det lilla pyret
  • Missetass

Dimitra
    Det är tydligen rutin med tillväxt-UL när man gjort IVF i mitt landsting. Ingen aning om varför men jag bara ler och ser glad ut

Jag har inte lagt in UL-bilder, jag får fundera på om jag ska göra det.

Usch ja, det är väl bara att inse att all den oro och alla funderingar man haft de senaste åren kommer att multipliceras mångfalt resten av livet när man har en liten att oroa sig för. Men å andra sidan så tillkommer det ju en glädje som inte har funnits där tidigare att balansera upp det hela med.

• kattennizze

Vad märkligt att man gör tillväxt-UL i ditt landsting efter IVF, jag undrar om det görs här i västerbotten? Fast då borde väl barnmorskan sagt det.
    Jag är så nöjd för att mitt socker gått ned, efter att ha legat på 7.5 så är det nu nere på 5.6. Det är ju inte toppen men bättre att det går nedåt än uppåt..Får se vad glukosbelastningstestet säger om några veckor.
    Hur går det med er vikt? Jag har skenat iväg i vikt, redan gått upp 15 kg, och jag är snart i v. 29...Hm!!Har ni fått svullna ben och händer? Jag älskar mina stödstrumpor, de kan varmt rekommenderas!!
    Åh jag avundas er som har rutin-UL kvar att göra, det är bara såååå häftigt att se den lille tumla runt därinne.Känns så absurt att det finns något som växer inuti en. Jag har investerat i vårt första babyplagg! Känns som det börjar bli dags nu.

• Missetass

Jag har ingen aning om Norrbottens läns landsting gör det på alla eller om det är p.g.a ålder (35). Men jag tar tacksamt emot det
    Jag har inte gått upp mycket alls, ca 5 kg (v 28). Det är bara mage på mig och inget annat. Men stödstrumpor är jätteskönt, jag håller absolut med dig, Kattennizze! Speciellt om man flyger är det kanon.
    Vad skönt att ditt socker gått ner! Hoppas det håller sig så.

Svar på tråden Vi gravida från Dr S solstrålar