Vi gravida från Dr S solstrålar
Hm ska se om jag lyckas skriva in mig på listan!
Hm ska se om jag lyckas skriva in mig på listan!
Nej, det ser skumt ut, kan någon vänlig själ skriva in mig på listan, borde nog gå en datakurs eller nåt...
Tack Dimitra för att du la in mig på listan! Kul för er som kan handarbeta, alltid kul att pyssla med nånting. Jag väntar med spänning på Mrs Saras VUL, tänk om du har tvillingar! Jag satte också också in (eller jag och jag, Dr Sol förstås) två embryon, men det ena blödde jag förmodlingen ut i v.5 då jag hade en störtblödning. Men det andra blev kvar!
Just nu dricker jag pepparmyntaté och då sparkar alltid bebis så himla mycket! Vilken känsla det är! (Bebis kommer nog att hata örtté när han blir stor).
Jag såg att Dimitra (?) skulle göra NUPP-testet, jag önskar så att jag hade vetat om det när jag var i den tiden, då hade jag lätt också gjort det. Jag oroar mig lite över kromosomförändringar, även om jag vet att risken är minimal. Det vi informerades om var fostervattenprovet och det ville jag absolut inte göra pga missfallsrisken. Nåväl, hoppas det går bra för dig Dimitra på testet!!
Nä, det är nog inte så tidigt att må illa i v. 6, jag mådde illa innan jag ens testade mig och ärligt talat de följande 3 månadernas illamående hade jag gärna kunnat vara utan, fy bubblan. Men det ska visst vara positivt att må dåligt ur graviditetssynpunkt, så se det som hoppfullt! (Även om jag vet hur jäkligt det kan vara). Min BM sa att IVF-graviditeter kan vara värre ur illamåendesynpunkt eftersom man oftast är så stimulerad, jag gjorde ju ett stimulerat FET så...
Åh vad tråkigt mrs Sara, jag hoppas du snart är tillbaka i tråden!
Vad märkligt att man gör tillväxt-UL i ditt landsting efter IVF, jag undrar om det görs här i västerbotten? Fast då borde väl barnmorskan sagt det.
Jag är så nöjd för att mitt socker gått ned, efter att ha legat på 7.5 så är det nu nere på 5.6. Det är ju inte toppen men bättre att det går nedåt än uppåt..Får se vad glukosbelastningstestet säger om några veckor.
Hur går det med er vikt? Jag har skenat iväg i vikt, redan gått upp 15 kg, och jag är snart i v. 29...Hm!!Har ni fått svullna ben och händer? Jag älskar mina stödstrumpor, de kan varmt rekommenderas!!
Åh jag avundas er som har rutin-UL kvar att göra, det är bara såååå häftigt att se den lille tumla runt därinne.Känns så absurt att det finns något som växer inuti en. Jag har investerat i vårt första babyplagg! Känns som det börjar bli dags nu.
Ja vikten är fasicken ett gissel. Jag var överviktig innan och nu har det ju ökat ytterligare. Träffade en bekant igår som också är gravid som jag i ungefär samma tid, och där fanns det inga dubbelhakor precis. Grrrrrr. Får skena med barnvagn och hundar sen...
Jag gjorde VUL på IVF-kliniken och fick en bild med mig. Himla kul att sedan följa utvecklingen, jag gjorde ett VUL i juli också eftersom jag hade en kraftig blödning då, och sedan Rutin-UL i augusti, det är mycket som händer på några veckor därinne!
Jag har också ont i öronen hela tiden, aha, det kanske beror på graviditeten alltså!Det har jag inte ens tänkt på, tur att jag håller på att boka en läkartid, är ju ett helt företag nuförtiden...
Gud vad spännande för Loppan och Crazygirl, det är ju snart dags!
Hur mycket sparkar era bebisar? Min verkar ha party nästan jämt, på nätterna försöker han sparka ut mig ur sängen...På dagarna får jag mig ganska många pärlor, när jag hör med kompisar så verkar de inte ha haft så livliga bebisar, men min verkar ha ett väldigt temperament. När man sitter på möte t ex så går det knappt att koncentrera sig ibland för det kommer en sparksession! Men kul är det, jag är väldigt tacksam för att få vara med om det i livet.
Ser i listan att Vrinda ska göra VUL idag, hoppas det går bra och vi får en rapport sen!
Förutom att min rygg har pajat ihop, mitt diskbråck gör sig dessvärre påmint hela tiden, så sparkar bebisen på. Nu såhär i slutet av graviditeten så jisses vilka kickar han får in. Ibland känns det som jag tappar andan. Jag är så fascinerad av att titta och känna på magen, helt plötsligt dyker det upp små tassar som jag tror är fötterna och så vips dyker de undan igen!
Jag har börjat handla bebissaker, det är verkligen roligt. Jag fundera till och med på att köpa ett set med kam och borste, visst blir man lite larvig??
Jag är också nojjig som 17, men att köpa saker gör det enklare för mig på något sätt. Jag måste inse att det faktiskt är verkligt, att om bebisen skulle komma nu skulle den överleva med god marginal, och jag försöker strunta i alla negativa tankar även om det fanken inte är lätt alla gånger. Men det är väl så, har man kämpat så länge så blir man nog extra orolig tror jag, det känns som helt naturligt. Speciellt som jag har haft två kraftiga blödningar under graviditeten också, och trott att det har varit kört båda gångerna, men det var det inte gudskelov. Det som oroar mig mest nu är om det ska vara något fel på bebisen, men det kan ju ändå inte påverka, jag visste inte om att det fanns NUPP-test och min värdelösa barnmorska upplyste inte om det, hon är för övrigt den mest trista typ jag träffat på inom sjukvården men tröstar mig med att det bara är några veckor kvar eller två månader. Orka byta mitt i gör jag inte heller, men om jag blir gravid nåon fler gång ska jag iaf byta barnmorska, den saken är klar.
Nä, fostervattensprov var också uteslutet för vår del just pga missfallsrisken. Och helt ärligt hade jag inte kunnat göra en abort även om bebisen visade sig ha t ex Downs syndrom. Så det är bara att hoppas på det mesta! Men längtar tills den kommer ut nu, börjar kännas lite segt det här.
Hej! Hur går det för er alla?
Jag börjar bli nervös inför förlossningen, jag har inte tänkt så mycket på det innan, så nu börjar jag oroa mig lite. Annars är jag stor, tung och svullen! Bara gått upp 15 kg...!!Brrrrrr.
7 kg!!! Det är fasicken orättvist ju! Men nu börjar jag må lite illa och ha värsta halsbrännan, så nu känns det som jag håller på att gå ner i vikt, men magen växer som den ska så det känns skönt! Ja man börjar ju undra hur det kommer bli sen, så sjukt nyfiken på vem som är och härjar därinne!
Häftigt Missetass, vi kanske föder samma dag! Jag har tyvärr en känsla av att jag kommer att gå över tiden, suck och stön.