• Mrs Sara

Vi gravida från Dr S solstrålar

Tycker att det var dags att öppna en tråd för oss som har blivit gravida efter att ha gjort ivf i Umeå.

Här samlas vi som har gjort våra behandlingar på IVF-kliniken på NUS, i Umeå.
    Här delar vi tankar, frågar och svarar, vädrar känslor och stöttar varandra, genom skratt och tårar.

Alla gamla och nya norrlänningar:
    VÄLKOMNA!!!!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m36246673.html

Äntligen
  • Svar på tråden Vi gravida från Dr S solstrålar
  • Mrs Sara
    Dimitra: Klart att du också ska vara med här

Kanske vi skulle göra en lista?
    Äntligen
  • Mrs Sara

hehe precis så tänkte jag också!

Jag börjar väl listan då:

Mrs Sara: Lyckades på 3:e et,  Bf 18/5, vul 13/10 

Äntligen
  • Mrs Sara
    Dimitra: Jag ringde idag och kollade om jag kunde få en tidigare tid för vul, var egentligen meningen att jag skulle göra det den 16:e men jag orkar inte vänta längre kommer att vara i vecka 8+6 när jag gör vul.

Fraggelfia: Vilken fin filt, jag kanske också skulle prova mig på att göra en. Min svärmor är helt tokig nu kan man säga, hon har varit och köpt 60 garnnystan i alla möjliga färger så nu ska det stickas kläder säger hon Jag har börjat på ett par bebissockar, alltid lika kul att pyssla med nåt.
    Äntligen
  • Mrs Sara
    Dimitra: Jag håller med, det är en väldigt lång tid att vänta... men men den som väntar på nåt gott... Jo hon säger att det ska stickas ordentligt, kan tillägga att det blir hennes första barnbarn, eller de två första...
    Äntligen
  • Mrs Sara
    Fraggelfia: Jag har fått den där andra boken i present av min mamma, i den början man fylla i från vecka 5, sedan skriver man varje vecka. Jag gillar bokej, kan vara roligt att ha kvar som ett minne sen.

Så här står det tex i vecka 5:

Så här känner jag mig:
    Det här funderar jag mycket på just nu:
    Sånt här oroar jag mig över:
    Graviditetssymtom:
    Äntligen
  • Mrs Sara

Jag tar bort mig från listan då jag har varit på vul idag och de då upptäckte att min graviditet har stannat av och att jag då kommer att börja blöda när som helst Gråter

-- BF-lista --
    BF 10/11-08 Crazygirl, Första IVF försöket
    BF 13/11-08 Loppan, 2 IVF + på 1:a FET
    BF 11/1-09 Kattennizze, första försöket FET, en pojke
    BF 19/1-09 Missetass, IVF-3
    BF 7/5-09 Dimitra, Lyckades i behandlingspaus, andra cykeln efter FET, NUPP 22/10 
    BF 8/6-09 Fraggelfia, IVF-1, vul 30/10, MVC 6/11
    BF 8/6-09 Vrinda, lyckades på 2:a IVF, vul 28/10

Äntligen
  • Mrs Sara

Tack alla!
    Jag hoppas att jag snart kommer att få skriva in mig på listan igen. Önskar er allalycka till i era graviditeter! Många kramar

Svar på tråden Vi gravida från Dr S solstrålar