• Eva S

Det här med giftiga nappflaskor... Vilka använder ni?

Dottern äter välling två gånger per dag ur sådana här giftiga plastflaskor. Funderar på att byta till något som ska vara ofarligt. Men där vi bor säljer de bara de här i plast. Vilka flaskor använder ni? Var köper man dem?

• Svar på tråden Det här med giftiga nappflaskor... Vilka använder ni?
  • Annaaa86

Mam Ultivent & de är giftfria!

• Kickan 84

Vi använder enbart Mam ultivent, de är giftfria och dessutom väldigt bra, anatomisk napp, lätt att diska och gör att barnet inte sväljer onödigt med luft. Finns på barnens hus, ica maxi mfl.

• Eva S

Får väl titta noggrannare på Maxi nästa gång. Har missat det totalt.

• caroline 32

Jag var precis på babyproffsen och köpte en ny flaska till min dotter. Det blev en NUK. De hade en lista med alla giftfria flaskor, sen var det bara att välja bland dem. Jag valde NUK:en för den var i samma size som de vi har innan ( eskka).

Hoppas det ska vara giftfritt nu !

• Flyssel

Är alla Mam giftfria? Vi har en ultivent, men jag tycker det är så tröttsamt att montera isär alla femtioelva delar och diska varje gång. För nog finns det väl fler sorters mam nappflaskor?

• versan
    Flyssel skrev 2008-10-02 11:52:43 följande:
    Är alla Mam giftfria? Vi har en ultivent, men jag tycker det är så tröttsamt att montera isär alla femtioelva delar och diska varje gång. För nog finns det väl fler sorters mam nappflaskor?
    som jag förstod det så var den andra sorten med gift i.
    surt igentligen fattar inte varför dom tillsätter sånt skit.
  • Kickan 84

Vet inte med den andra som heter Mam, men de som heter Bambino och marknadsförs av Bambino Mam i Sverige är inte fria från gifter.

• Flyssel

versan skrev 2008-10-02 11:54:04 följande:

som jag förstod det så var den andra sorten med gift i. surt igentligen fattar inte varför dom tillsätter sånt skit.
    Men vad irriterande, att det ska vara så svårt att hålla sig från att stoppa en massa skräp i allt som tillverkas. Men de lär ju få känna av det nu när alla börjar välja giftfria flaskor istället.
Svar på tråden Det här med giftiga nappflaskor... Vilka använder ni?