• Eva S

Det här med giftiga nappflaskor... Vilka använder ni?

Dottern äter välling två gånger per dag ur sådana här giftiga plastflaskor. Funderar på att byta till något som ska vara ofarligt. Men där vi bor säljer de bara de här i plast. Vilka flaskor använder ni? Var köper man dem?

• Svar på tråden Det här med giftiga nappflaskor... Vilka använder ni?
  • ingela85

jag använder tommeete pee är dom giftiga?

• Eva S

Jahaja, hade listan med mig till Maxi idag. De hade bara Esska och Bambino. Så vi får leta på annat håll. Är så trist att man ska behöva ta sig en längre sträcka för det här.

Förresten, hur är det om man bara har kallt vatten i de här flaskorna? Läcker det något gift ändå?

• svea87

Hur beställer man nappflaskor från mams hemsida? Går ju typ inte?

• dweia
    ingela85 skrev 2008-10-04 12:22:12 följande:
    jag använder tommeete pee är dom giftiga?
    Nej, Tommee Tippee är inte BPA-fria.
  • dweia

Blev lite knas där ser jag, menade: JA, Tommee Tippee innehåller BPA.

• twistedtofit

vid alla tester som gjorts på esskas flaskor har man inte hittat några mätbara värden av BPA så de använder jag. ska tillägga att flaskorna bara används 1g per dag och jag har 2 att varva med, så varannan dag..

• Mrs Ray

Ja, visst är det ångestframkallande - man vill ju inte ta några risker med sina barn.

Sonen har ätit ersättning och välling ur Esskas flaskor. När vi läste om giftet bytte vi till MAM Ultivent, men sonen vägrar dricka ur den flaskan. Förmodligen är sugtekniken annorlunda. Nu har vi helt enkelt slutat med välling och det har inte varit några problem. Sonen får ett sent mål med gröt istället och gröt direkt på morgonen också.

• Fiaaaa

Jag har hört att det bara är giftigt om du har vällingen i flaskan en längre tid. Att fixa ordning vällingen med en gång och låta barnet dricka upp direkt så ska de inte va någon fara. Men att låta vällingen stå i flaskan över natten i kylen är inte alls bra men ja kan ju ha fel,..

så jag köpte den doctor flaskan va den nu heter den som är så bra mot kolik och luft i magen.

• empan

Hej! Jag använder bara glasflaskor, både till mig själv och mitt barn. Stålflaskorna är också bra men jag gillar att se innehållet och kunna värma välling i mikro. Jag har både lifefactory och keepjar. Jag föredrar keepjar (man återbrukar barnmatsburkar till nappflaskor), eftersom den har större öppning och passar med många märken av nappar. Skulle en flaska gå sönder (har inte hänt mig) eller om man vill ha en annan storlek på flaskan så tar man bara en ny burk. Bra för miljön!

Svar på tråden Det här med giftiga nappflaskor... Vilka använder ni?