• Eva S

Det här med giftiga nappflaskor... Vilka använder ni?

Dottern äter välling två gånger per dag ur sådana här giftiga plastflaskor. Funderar på att byta till något som ska vara ofarligt. Men där vi bor säljer de bara de här i plast. Vilka flaskor använder ni? Var köper man dem?

• Svar på tråden Det här med giftiga nappflaskor... Vilka använder ni?
  • caroline 32
    Sussie1975 skrev 2008-10-02 14:01:43 följande:
    Apotekets egna flaskor då, nån som vet någe om dom??Dom här esska o bambino, det måste ju varit likadant med giftet för 3 år sen oxå då??jag har en son på 3,5 år som bara ätit ur såna... hur kan dom bevisa att barnen får inlärningssvårigheter?? fattar inte.....Jag har dom nu oxå till min 6 veckors gamla dotter... ska jag byta nu, och ica maxi har ju inga andra än just dom... hm.... får åka in till babyproffsen då.
    Jag läste i DN och där står att apotekets är giftiga oxå. Kolla in listorna vad som gäller. Fanns länkar i tidigare inlägg.
  • Tezzan L

Vi använder MAM drink easy och Nubys flaskor.

Inne på Nubys hemsida står det vilka av deras flaskor som e fria från BPA www.nuby.be/

• Mamma 03  08

Jag använder Evenflos glasflaskor. Jag fick kontakt med 2 tjejer via blocket som sålde flaskor.De hade importat flaskor ifrån USA.Jag fick tipset att själv importera flaskor vilket jag inte gjort.
    Du kan gå in på www.BabiesRus.com. Där kan du finna glasflaskor.

• lillvilda

usch jag blir så illa till mods när jag läser om de här gifterna, jag har 2 barns som äter en del flaska. Glasflaskor skulle nog inte funka hos oss då älsta sonen håller i sin flaska själv å den rasar i golvet titt som tätt.

• elin 83

Finns det riktigt stora MAM-flaskor? Sådana som rymmer 330ml i alla fall? Min dotter äter ca.300ml välling på kvällen och vi måste ha en stor flaska.
    Nu har vi Avents stora och den är ju giftig förstår jag:(

• choclate chip cookie

Jag har bestllt glasflaskor från england, Baby born free. Hade Dr Brown innan och gillade systemet med ventil, men de nya flaskorna har annan ventil men precis lika bra. Är jättenöjd och känns skönt att slippa oroa sig mer.

• ingela85

vad är de som är farligt i flaskorna? har aldrig hört om detta!!! blir ju nervös nu...sj kör vi med Tometee pee ( vet ej stavningen) är de en farlig flaska...även RSB och flaskor från bröstpumpen....hjälp nu blir ja ju lite rädd här...

• Krisselina

shit, vi har bara bambinos flaskor. Dags att åka till babyland imorgon och handla då *ihk*

• Squeezetoy

På Avents sida läste jag att de ska komma med fler BPA-fria flaskor mot slutet av året, stod inte exakt när dock. De har ju även nu BPA-fria flaskor men ingen så stor. Sonen äter också välling till kvällen gjort på 3dl vatten och det är inte många flaskor som tar så mycket.

Blev lite nyfiken på klean kanteen, undrar mest om den också släpper igenom luft på samma sätt som Avent gör. De ska ju passa med avent-produkterna i alla fall

• caroline 32
    Squeezetoy skrev 2008-10-02 23:31:10 följande:
    På Avents sida läste jag att de ska komma med fler BPA-fria flaskor mot slutet av året, stod inte exakt när dock. De har ju även nu BPA-fria flaskor men ingen så stor. Sonen äter också välling till kvällen gjort på 3dl vatten och det är inte många flaskor som tar så mycket. Blev lite nyfiken på klean kanteen, undrar mest om den också släpper igenom luft på samma sätt som Avent gör. De ska ju passa med avent-produkterna i alla fall
    Min syrra köpte en klean kanteen, den såg jättefin ut !
Svar på tråden Det här med giftiga nappflaskor... Vilka använder ni?