Inlägg från: caroline 32 |Visa alla inlägg
  • caroline 32

Det här med giftiga nappflaskor... Vilka använder ni?

Jag var precis på babyproffsen och köpte en ny flaska till min dotter. Det blev en NUK. De hade en lista med alla giftfria flaskor, sen var det bara att välja bland dem. Jag valde NUK:en för den var i samma size som de vi har innan ( eskka).

Hoppas det ska vara giftfritt nu !

• caroline 32
    Sussie1975 skrev 2008-10-02 14:01:43 följande:
    Apotekets egna flaskor då, nån som vet någe om dom??Dom här esska o bambino, det måste ju varit likadant med giftet för 3 år sen oxå då??jag har en son på 3,5 år som bara ätit ur såna... hur kan dom bevisa att barnen får inlärningssvårigheter?? fattar inte.....Jag har dom nu oxå till min 6 veckors gamla dotter... ska jag byta nu, och ica maxi har ju inga andra än just dom... hm.... får åka in till babyproffsen då.
    Jag läste i DN och där står att apotekets är giftiga oxå. Kolla in listorna vad som gäller. Fanns länkar i tidigare inlägg.
  • caroline 32
    Squeezetoy skrev 2008-10-02 23:31:10 följande:
    På Avents sida läste jag att de ska komma med fler BPA-fria flaskor mot slutet av året, stod inte exakt när dock. De har ju även nu BPA-fria flaskor men ingen så stor. Sonen äter också välling till kvällen gjort på 3dl vatten och det är inte många flaskor som tar så mycket. Blev lite nyfiken på klean kanteen, undrar mest om den också släpper igenom luft på samma sätt som Avent gör. De ska ju passa med avent-produkterna i alla fall
    Min syrra köpte en klean kanteen, den såg jättefin ut !
Svar på tråden Det här med giftiga nappflaskor... Vilka använder ni?