Vilka områden i Stockholm?
Jag kan ingenting om Stockholm och undrar vilka områden som är bra, helt okej och big no no. Jag som bor i Malmö kan områdena här men det hjälper inte så mycket
Hur är Kungsholmen t.ex?
Nån som vill hjälpa mig?
Jag kan ingenting om Stockholm och undrar vilka områden som är bra, helt okej och big no no. Jag som bor i Malmö kan områdena här men det hjälper inte så mycket
Hur är Kungsholmen t.ex?
Nån som vill hjälpa mig?
Det är skillnad på Stockholm och Storstockholm.
Men eftersom TS inte var precis i sin beskrivning vad hon vill ha så tog jag med alla områden med pendlingsavstånd jag kom på och har erfarenhet ifrån.
Vad som är "hyfsat nära" skiljer sig ju mellan olika personer. Min kompis i Västerhaninge tycker det är ok. Jag gillar däremot att ha 10 min promenad till centralen
Men tror nog inte att TS bryr sig så mycket om de korrekta definitionerna jag håller med Shoegirl att man säger i förort i folkmun om delarna som ligger i anslutning till Stockholm.
Skulle även vilja tipsa TS om Ekerö som ligger väster om Stockholm förbi Bromma, kan nog tyckas lite långt från Stan men väldigt trevligt, grönt och omringat av vatten. Kanske inte så bra kommunikationer, går bussar till brommaplan där man byter till tunnelbana.
Tusen tack för alla era svar! Vilken diskussion det blev
Jag vill bo hyfsat centralt i ett icke-stökigt område. Då jag är singel och inte planerar barn just nu så funderar jag inte speciellt mycket på förskolor och sånt
Haha, och ni har rätt i att jag inte bryr mig så mycket om definitionerna :-P
jag bara undrar vad ligger hyrorna på inne i stockholm ja typ ställena ni dikuterat ? är det bara bostadsrätter eller är det hyresrätter också ?
nilla 1972 skrev 2008-10-04 17:02:22 följande:
Betalar 7082 för en 4:a i Kristineberg... första hand! Men lycka till att hitta ett förstahandskontrakt i innerstan...
jag skulle säga sundbyberg.. riktigt fint där.
Jag vill slå ett slag för Gamla Enskede och Johanneshov.
Vi bor i Blåsut. Det enda negativa är ju såklart Nynäsvägen, fast jag upplever den inte som speciellt störande. De flesta kåkar här har ett extra fönsterglas så man ska slippa ljudet.
Nära stan, jag promenerar till Södermalm på 15 min. Fin natur (Nackareservatet mm), bra kommunikationer och trevliga människor.
Allt ju relativit. Stan massor av mysiga fik + resturanger såklart, men lika mkt trafik och rödljus.Har ingen aning om vad garage kostar med dyrt. Förorterna brukar vara mysiga och växer mer och mer.
Ts
Allt beror ju också på hur stort du vill bo och hur mycket pengar du vill lägga.
För en 2-a innanför tullarna får du ju räkna med ca 2 miljoner.
Hur mycket har du tänkt lägga?
Vi fick tag på ett förstahandskontrakt i Fredhäll (kungsholmen) efter fyra månader i andrahand, genom en kompis kompis och utan att betala svartkontrakt. betalar knappt 5000/mån för en liten 2:a.