Inlägg från: Matillin |Visa alla inlägg
  • Matillin

Vilka områden i Stockholm?

Ts
    Allt beror ju också på hur stort du vill bo och hur mycket pengar du vill lägga.
    För en 2-a innanför tullarna får du ju räkna med ca 2 miljoner.
    Hur mycket har du tänkt lägga?

Hemma i kalla sverige igen !!
  • Matillin
    NNN skrev 2008-12-08 23:19:06 följande:
    Vi fick tag på ett förstahandskontrakt i Fredhäll (kungsholmen) efter fyra månader i andrahand, genom en kompis kompis och utan att betala svartkontrakt. betalar knappt 5000/mån för en liten 2:a.  Så kom inte och säg att det inte går! Min erfarenhet säger att infödda stockholmare är sämre på att få tag på lägenheter än de som flyttar in. Vi utomsocknes är nog mer vana att kunna välja en lya från det kommunala bolaget och förväntar oss inget mindre här heller. Ge dig fan på att det ska gå så går det.  Men att bo i andrahand ett tag kan vara soft, för att lära känna områdena. I innerstan skulle jag säga lilla essingen, det är lugnt, mycket små lägenheter som folk vill hyra ut, promenadavstånd till stan, buss 1 (som går jämt och till city) och stans godaste kaffe på cafét nere vid ångbåtsbryggan! om du har möjlighet; sätt upp lappar i trapphusen! funkar oftast bättre än att ringa på annonser!
    Det är klart att det går men då har du haft TUR som många andra har också.
    Men det är knappast så att alla har möjlighet att få ett förstahandskontrakt i innerstan och det spelar ingen roll hur många hyresvärdar man ringer eller hur många kontakter man haft!!
    Jag är inte från stan och bodde i andrahand ett tag men var ju knappast så att man blev erbjuden förstahand.
    Nu hade jag turen att ha föräldrar som kunde köpa en lägenhet som jag kunde bo i och hyra av dom.

ts'verkar lämnat tråden men jag är nyfiken på hur mycket pengar du tänkt lägga på lägenhet och hur stort du vill ha.
    Det är ju hur som perfekt läge att köpa i innerstad nu då det sjunkit 15% senaste tiden.
    Hemma i kalla sverige igen !!
Svar på tråden Vilka områden i Stockholm?