MrsManneh skrev 2008-10-01 08:12:05 följande:
Förskolorna ligger i lägenheter, det är gamla lokaler och hemska innergårdar. Förskolornas uteplatser delas med de boende, vilket betyder att det kan bli tjafs ibland...(har jobbat på många fsk runt omkring, jag skulle inte vilja ha mina barn där iaf).I så fall har ni tur, men jag fattar så klart att inte alla hus är likadana, och jag har ju inte sett alla.Jag skulle rekomendera Södermalm till TS, mycket bättre atmosfär och hemtrevligare. Lite mindre opersonligt LIte som Malmö kanske?Nu får ni kungsholmare ursäkta mig, menar inte att snacka skit om erat område, men jag har inte bott där, alltså har jag inte sett så mycket av det positiva ni talar om
Helt ok. Du får tycka vad du vill - även om det är fel.
Vi har bott på två adresser på Kungsholmen och haft bra innergårdar så jag vet inget annat. Vi har inget tjafs på dagis heller.
Våra grannar gjorde ett gästspel på Söder efter 18 år på Kungsholmen men flyttade tillbaka efter 3 månader.
Vi inbitna Kungsholmare gillar ju området just eftersom det är så personligt. Men annorlunda än söder (där farmor bodde så jag kännr till det med)
Så det är som vanligt don efter person.
Vet inte var i Malmö TS håller till. Alla områden i Malmö är ju inte hemtrevliga heller (exets familj bodde där - samma hus som G Persson innan han träffa Anitra)